Virrepannamamma skrev 2022-10-12 01:03:45 följande:
Han vill aldrig gifta sig
Jag och min nya pojkvän låg nu ikväll och pratade och när vi kom fram till äktenskap , jag har varit gift förut och så sa han att han aldrig vill gifta sig och sa att han måste vara uppriktig mot mig och självklart blev jag besviken eftersom han är min dröm man.
Tror ni han kan ändra sig och har ni oxå varit med om liknande ändrade de sig ?
min pojkvän sa att han bara sett dåligt med äktenskap som hans föräldrar därför vill han aldrig gifta sig 😢
Din pojkvän kan ju vara din drömman även om ni inte gifter er. Min biopappa levde ett långt lyckligt samboförhållande med sin kvinna (ej min mamma). Han berättade för mig att hon var den kvinnan som gjorde honom hel. De var tillsammans i över 35år, sen så dog min pappa. Jag tror inte de kunde varit lyckligare ihop med varandra även om de var gifta.
Vart ville jag komma med min anekdot? Det är inte äktenskapet som gör en lycklig, utan det är den man är ihop med som gör en lycklig.
Om han ändra sig, låt tiden utvisa.. Det är väl ändå kärleken som är det viktigaste?
Vill tillägga, jag själv varit gift i 17år, och tillsammans med mitt ex i 24år totalt. Fast jag skulle älskat mitt ex lika mycket även om vi bara var vanliga sambos i alla dessa 24år.