Försöka bli gravid med pcos
Första cykeln efter att ha ätit p-piller i över 15 år. Jag fick pcos-diagnos då jag var 18 år och har valt att sluta med p-pillren då jag och min sambo vill skaffa barn. Hittills går det trögt. Är på dag 81 i cykeln och ingen ägglossning har skett än. Dock så är jag positivt överraskad över hur pass stabil jag är i humöret. Hade depression i över 6 års tid innan jag började äta p-pillren, så hade förväntat mig samma problem nu. Jag har ätit inositol, multivitamin med folsyra, omega 3, bidrottninggelé och munkpeppar dom här 3 månaderna eftersom jag förväntat mig problem med cykeln och ägglossning, acne, dåligt humör, m.m... Har haft en tro om att detta kan hjälpa till att få cykeln lite stabilare, men svårt att säga om det hjälp något. Nu har jag även beställt en progesteromkräm med låga nivåer som jag ska smörja innan ägglossning, då jag hört att kvinnor med pcos har låga nivåer av progesteron. Även då man nyss ätit p-piller och inte haft någon ägglossning än har jag förstått kan bero på alldeles för låga nivåer. Jag är väldigt spänd på att se om detta kan hjälpa mig ägglossa. Har även tänkt försöka sluta med sockret och koffeinet då jag vet att detta kan påverka cykeln. Ska även minska på gluten och mejerier.
Är det fler här med pco/pcos som försöker bli gravida och har knep att dela med sig? Eller bara vill vara med och stötta och peppa varandra genom resan mot ett plus. =)