• Linne010601

    Missfall i 4 månader

    Hej jag har blött sedan början av juni 2022 Fick ett uteblivet missfall i maj och fostret Blödde ut i början av juni. Jag har varit på många gyn besök för att kolla med ultraljud om något är kvar. Dom har alltid sagt att det ser ut som att allt är på väg ut och att det nog löser sig själv. Efter 2 månader fick jag ta tabletter för att få ut resterna gjorde denna behandling 2 gånger och inget hände. Nu efter 4 månader har jag äntligen fått en tid för operation 10/10 kl 10 jag ligger här och väntar på att få bli av med detta. Hela sommaren har jag gått med blöja eller binda. Det värsta med blödningen har varit att den upphör ibland så när man står där med en klänning och endast en binda så på en sekund är det en stor blod pöl under mig och det forsar blod längst benen (pinsamt). fått ta starka järntabletter på grund av de kraftiga blödningarna.


    Min fårga är då. Är det någon mer som varit med om liknande? 

  • Svar på tråden Missfall i 4 månader
  • Jag är bara jag

    Inte fullt så länge, men jag blödde 7 veckor efter MA v.14. Då fick jag medicin som stoppade blödningen. Tycker det är märkligt att de inte kunnat få stopp på allt, erbjudit medicin eller skrapat dig tidigare. Men jag antar du gått i vanliga vården och där får man ju sällan hjälp. Jag ringde min privata läkare när jag aldrig slutade blöda och fick piller direkt. Hoppas allt blir bra nu!

  • Alice97

    Jag beklagar att du behöver gå igenom det här. Hoppas att din kropp blir återställd helt efter operationen. Jag hade ett missfall i juni v10. På ultraljudet slog hjärtat långsamt för att sen sluta slå helt dagen efter. Redan två dagar efter det här fick jag Cytotec som startade missfallet. Jag blödde rejält i 15 dagar och sedan dess har jag haft mycket mellanblödningar, både rött blod och brunt. För 3 veckor sen slutade mellanblödningar och jag tror att kroppen har återhämtat sig. Jag förstår din frustration och känslan av att inte veta när helvetet ska ta slut. 

  • Linne010601

    Operationen gick jätte bra väldigt utmattat bara.mån får en otrolig ångest efteråt gråtit sen jag kom hem Haha men annars var det jätte bra  


    Varje gång jag va hos gyn sa dom bara att det skulle lösa sig själv eftersom att det såg ut som att det va på väg ut oxh att det kansle går att hjälpa det lite på traven så att det går snabbare med cytotec men som sagt inget hände. Och nu när jag opererades var det en ganska stor bit kvar som dom fick ut nu med hysteroskopi. Den satt tydligen långt upp

  • Linne010601

    Nu är ambulans på väg på grund av kraftiga blödningar. Förstår inte vad som händer. Dom sa att jag kunde få som en mindre mens efter operationen men nu har det forsar ut med stora klumpar sedan 10  

Svar på tråden Missfall i 4 månader