Anonym (enkelt beslut) skrev 2022-10-08 21:44:26 följande:
Vi visste att det skulle vara lättare och bättre med ett barn och det har vi aldrig ångrat.
Så mycket sömnlösa nätter och hängtuttar och relationsslitage och pengar man har besparat sig på det, det känns helt suveränt!
Lite mindre sömnlösa nätter kan det säkert bli.. beror ju mycket på barnen..mitt äldsta som i princip hela nätterna från 3-4 månaders ålder medan den yngsta ville äta varannan timmer dygnet runt i 10 månader..de emellan sov/ åt lite olika
och självklart är det lite billigare med ett barn.. även om syskon ofta kan ärva en del av varandra ..både kläder och leksaker och cyklar etc..
…men relationsslitage o hängtuttar ??????
där häger jag inte med… en relation slits inte mer för att man har två barn än ett … de problem som gör att en relation slits finns i lika hög grad om man har ett barn som om man har två eller fler..
o hängtuttar?… Du VET väl att det inte har något med amning eller graviditet att göra utan mer med gener?… vissa kan få ett barn och hängtuttar efter det och andra kan föda o amma både två o tre o fyra barn utan minsta tillstymmelse till hängtuttar.. det beror på vad för sorts tuttar du hade från början…hängtuttar kan du t.o.m få utan att varit gravid ö
vh.om du är född med gener för det….
själv har jag fött 5 barn, o har inte några hängtuttar..bristningar på magen däremot…min väninna som fött ett barn ( ville haft fler men så blev det aldrig ) har inga bristningar…lika platt mage som innan graviditeten…meeen hennes tuttar blev efter graviditeten som två taxöron…