Bleka hennafärgat hår?
Hej! Jag färgade mitt hår med Cultivators indigo henna hårfärg i veckan, men det blev inte som förväntat då jag har rätt mörk brunt hår och blekte inte mitt hår innan så det blev bara ännu mörkare brunt.. Nu vill jag bleka håret och färga med vanlig hårfärg, men undrar om hur det blir om man bleker med denna henna jag har i håret? Jag såg att någon skrev ett liknande inlägg här och såg att någon skrev att om det finns metaller i hennan så blir det dåligt, men vet inte om denna hårfärgen har metaller, men jag tror inte det baserat på ingredienserna. Någon som har erfarenhet med denna hårfärgen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-10-12 17:03
Uppdatering ifall någon skulle vara i samma situation i framtiden! Jag körde på med att bleka håret och sen använda en rosa hårfärg. Mina rötter och lite här och där blev blekt, men för det mesta blev det en rätt klar blå istället. Jag färgade sedan allt med rosa hårfärgen och det blev ingen rosa alls. Bitarna som var riktigt blekta blev rosa, men mitt hår är nu en fin blå med massa blont i sig. Det blev inte riktigt som förväntat, men ändå bättre än hur det var innan. Får vänta tills allt har sköljt ut och testa igen med en färg.