Missfall/Utomkvedshavandeskap
Hej!
Jag var gravid i 6+5 när jag plötsligt fick brunaktia flytningar, när de tilltog lite åkte jag in till gyn-akuten, och dom kunde inte lokalisera någon hinnsäck i livmodern och började fundera på
Utomkvedshavandeskap. Mitt HCG låg på ca 120. Hade varken haft ont i magen eller någon stor blödning.
Dagen efter började jag blöda kraftigt och är nu inne på tredje dagen av kraftiga blödningar, illamående, huvudvärk, har även haft diarré i två dagar. Så min känsla är att jag fått missfall och inte har Utomkvedshavandeskap. Känner ni som
haft missfall igen dessa symptom? Är helt slut o ligger bara på soffan, kan inte jobba osv. Tog nytt HCG igår som visar samma nivåer som för två dagar sen, o vad jag förstått borde det halveras om jag fått missfall?
Har så många frågor men ingen att vända mig till så hoppas på svar här.
Någon som haft Utomkvedshavandeskap, hur har ni mått? Är orolig för att blödningen är pga av detta o inte missfall då min HCG nivå är oförändrad.
sjukvården sa att jag ska ta ett nytt prov om 7 dagar, men hur länge är det ok att må såhär innan jag bör kollas upp igen?
Tacksam för alla svar!