Svårt att få tillbaka barnen?
Om man kontaktar soc och säger att man inte orkar vara förälder längre, vad händer då?
Och om de skulle placera barnen, skulle det då vara svårt att få dem tillbaka?
Om man kontaktar soc och säger att man inte orkar vara förälder längre, vad händer då?
Och om de skulle placera barnen, skulle det då vara svårt att få dem tillbaka?
Det beror nog på varför du inte orkar och hur länge du inte orkar.
Det beror nog på varför du inte orkar och hur länge du inte orkar.
Utmattning och saknar stöd hemma och från omgivningen. Blir bara tröttare och tröttare och känns som det är bomull i huvudet konstant.
Utmattning och saknar stöd hemma och från omgivningen. Blir bara tröttare och tröttare och känns som det är bomull i huvudet konstant.
Du får troligen ALDRIG tillbaka barnen, men det kanske är bättre så.
Jag är inte ensamstående, men min man gör inget för att underlätta, tvärtom.
Jag går bara på ren viljestyrka, men mår sämre och sämre. Jag gör allt för att barnen ska ha det bra, men känner hur mitt tålamod förvärras allt eftersom...
Vet inte om avlastningsfamilj skulle räcka, jag är redan ensam om dagarna, men det hjälper inte.
Kanske är det mannen som är problemet? Kan en separation vara bäst i längden?
Det du kan göra är ju att prata med en kurator på din vårdcentral. De brukar vara bra på att ge råd hur du kan ordna upp saker och ting. Du ska inte i första hand tänka på att lämna bort barnen, utan det är bättre om du får stöd. Och där kan en kurator nog hjälpa dig.
Jag är inte ensamstående, men min man gör inget för att underlätta, tvärtom.
Jag går bara på ren viljestyrka, men mår sämre och sämre. Jag gör allt för att barnen ska ha det bra, men känner hur mitt tålamod förvärras allt eftersom...
Vet inte om avlastningsfamilj skulle räcka, jag är redan ensam om dagarna, men det hjälper inte.
Är det din mans barn också? Eller är det din barn från ett annat förhållande?
Om det finns en pappa med i bilden så får denne steppa upp!
Du behöver veta och känna att det finns en till vuxen som också tänker, planerar och tar hand om barnen. Att du är själv på dagarna underlättar inte för dina tankar och känslan av att det står och hänger på dig.
Vad säger din man när du pratar med honom om läget?
Tala om för din man att du inte orkar och funderar på att kontakta soc. Då kanske han får lite eld i arslet för det verkar han behöva!