Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?
Förstår självfallet att det verkligen inte alltid är så, men har noterat och funderat efter att ha pratat med vänner, både kvinnliga och manliga, som dejtar och är kring min ålder (mellan 35 och 45 år) att det ofta verkar ligga lite på killen om det ska bli ett förhållande eller inte.
Syftar nu på när personerna har dejtat ett tag och har regelbunden kontakt, varit intima och beter sig något som ett par osv. De har haft utgångspunkt att de ska dejta, alltså ej pratat om att vara KK.
I de fall som jag nu tänker på så har tjejerna fått förhoppning om att det ska bli mer och när dom efter ett tag tagit upp det med killen var dom står så har intresset dalat, alternativt att dom har fortsatt träffas med svar om att "vet inte, inte riktigt redo för relation just nu" och senare så kanske killen istället blivit tillsammans med någon annan.
Känner även killar som dejtar, dom träffar någon tjej ett tag och de beter sig som par men han har inget intresse av att bli tillsammans med tjejen. Jag har då frågat om tjejen är medveten om detta och om hon inte är det så är det ju inte särskilt schysst att "hålla kvar" henne så att säga.. Killarna i detta fallet har då fortsatt träffa tjejen, utan vilja att bli seriösa, utan är nöjd med det som är och om hon vill mer så är det inte aktuellt.
Är inga problem för tjejerna att få till kontakt, träffar och fortsatta möten med någon. Men får uppfattningen av att det är killen som "avgör" om det verkligen kommer bli något seriöst?
Förstår som sagt att detta inte är någon form av sanning eller ens applicerbart på alla och att det kan vara tillfälliga omständigheter just kring min bekantskapskrets just nu, men tänkte att det kunde vara lite intressant att läsa hur andra ser oh upplever det.