• babyba

Blöjorna läcker VARJE natt

Jag blir galen.Min son på 6 mån och 8,5kg blir dygnsur varenda natt.Vi har prövat libero byxblöjor som funkade super i början men nu börjat läcka,vi kör byxblöjor som är från 10kg med libero och ändå måste jag byta 2 gånger per natt,dom sitter inte löst snarare tight,annars kör vi willys egna 7-14 kg och samma sak där,läcker i sidan upp mot magen,jag  lägger snoppen neråt så förstår inte problemet.
    Ska jag köpa blöjor som är för typ 12kg trots att han väger 8,5? Han kissar enorma mängder på natten.

• Svar på tråden Blöjorna läcker VARJE natt
  • Anonym (Mami)

Han kanske inte ska dricka så mkt på kvällen då?

• Anonym (Samma)

Följer tråden för vi har samma problem med vår 11-månaders. 

Och nej, det dricks inte mkt på kvällen, en dl välling. Det är bara att nattkissandet ökat jättemkt.

• Kvinna1989

Vi hade samma problem när tjejen var runt 8-10 månader och körde en större blöja, hjälpte inte. Men, när hon började sova på magen så läckte det aldrig! Om man tittar noga på blöjorna (iallafall Libero) så går ju skydder mer fram än bak av någon anledning.

Hon kissade SUPER tunga blöjor, men det lugnade sig vid 11-månaders ålder . Hon drack inte mycket på kvällen eller så(?) Kan de ha med att dom bara inte riktigt kan styra blåsan helt enkelt.

• Anonym (Samma)
    Kvinna1989 skrev 2022-10-03 09:52:05 följande:

Vi hade samma problem när tjejen var runt 8-10 månader och körde en större blöja, hjälpte inte. Men, när hon började sova på magen så läckte det aldrig! Om man tittar noga på blöjorna (iallafall Libero) så går ju skydder mer fram än bak av någon anledning.

Hon kissade SUPER tunga blöjor, men det lugnade sig vid 11-månaders ålder . Hon drack inte mycket på kvällen eller så(?) Kan de ha med att dom bara inte riktigt kan styra blåsan helt enkelt.

Här började problemet här barnet började sova på mage...
  • Kvinna1989
    Anonym (Samma) skrev 2022-10-03 10:08:28 följande:
    Här började problemet här barnet började sova på mage...
    Jaha så tvärt om då. Var det Libero? För oss som sagt blev vi av med problemet då. 

Hon väger 9 kg men vi har använt den blöjan 10-14 kg sen hon väge 7-8 kg.
  • Anonym (Samma)
    Kvinna1989 skrev 2022-10-03 10:14:38 följande:
    Jaha så tvärt om då. Var det Libero? För oss som sagt blev vi av med problemet då. 

Hon väger 9 kg men vi har använt den blöjan 10-14 kg sen hon väge 7-8 kg.
    Testat både libero, pampers och Ica, samma problem. Kanske får bara stå ut med extra byten ett tag.
  • MsM84

Tejpblöjor hjälpte oss när vi hade problem. Och dra upp dem lite extra hägt framtill. Använde lupilu (Lidl- superbra!) eller pampers.

• Anonym (Frida)

På min son funkade det bäst med Liberos tejpblöjor. Se till att de är lite högre fram än bak, och se till att snoppen pekar neråt.

• babyba
    MsM84 skrev 2022-10-03 10:28:09 följande:

Tejpblöjor hjälpte oss när vi hade problem. Och dra upp dem lite extra hägt framtill. Använde lupilu (Lidl- superbra!) eller pampers.

Lidls är hemska..dessa har det kommit en stråle ur ibland.Får testa pampers.. köpte tejpblöjor som var pampers nu faktist,förstår bara inte hur det kan läcka ur byxblöjorna när dom sitter som ett smäck men våran kille gillar att ligga på sidan
  • anonym2005

Jag hade samma problem ett kort tag, men vi gick ner en storlek så löste det sig. 

Vår son kunde inte ha större storlek än sin dåvarande vikt 

• Jag är bara jag
    anonym2005 skrev 2022-10-03 19:14:59 följande:

Jag hade samma problem ett kort tag, men vi gick ner en storlek så löste det sig. 

Vår son kunde inte ha större storlek än sin dåvarande vikt 

Det var samma här. Vi kom aldrig upp i storlek 6 öht.
Svar på tråden Blöjorna läcker VARJE natt