Xlr8 skrev 2022-09-30 16:27:01 följande:
Om jag knatar igenom Rinkeby med armarna fulla av Rolex,
Får jag skylla mig själv. Det kommer alla tycka.
Alla kommer också hålla med om att jag ska ha möjlighet att göra det utan att bli rånad.
Även kvinnor kan se det logiska i situationen.
Men om vi ändrar lite
"Om en attraktiv kvinna knatar igenom Rinkeby med iförd bara underkläder, utsatt för sexuell trakasserier.
Då helt plötsligt ska allt ansvar lyftas från kvinnan till mannen. Det kommer alla tycka.
Alla kommer också hålla med om att kvinnan ska ha möjlighet att göra det utan att bli sexuellt trakasserad.
Gud nåde om du ej håller med, folk får rösta hur mkt dom vill på FI ännu bättre om dom tatuerar det i panna. Då är det ännu enklare att undvika dom vars syskon även är deras tremänningar....
Med höst kläder på lär du klä dig..... Väldigt lätt IAF eller så är det hitte på för att få skryta.
Men lägg ner, du är bara pinsammast nu. Både victimblaming, slippery slope och ursäkta olagliga handlingar på en gång liksom, way to go...
Varför tar du upp det ena exemplet enfaldigare än det andra som inte alls hör hit? TS skriver klart och tydligt att hon går på stan i vanliga höstkläder. Vad i Dantes åttonde krets av inferno har Rolex att göra med detta?
Och sen spelar det ingen roll om hon hade haft magtröja och gogo-boots, för folk man inte känner ska inte kommentera ens utseende ändå, fick du inte lära dig det på lågstadiet som alla andra?
Bara sluta göra ursäkter för rikspuckon som trakasserar flickor och kvinnor på stan.
Jag har själv blivit gapad på från en bil med helt främmande killar när jag gick på stan i min gamla hemstad ihop med min MAMMA, för helvete! Vi båda hade då helt vanliga jeans och jackor så du kan bara tvätta munnen med tvål tycker jag och tänka över vilket bemötande du vill att din dotter eller syster ska få i samhället framöver.