• Dr Börje

Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?

Ponera att det skulle finnas ett medel som helt enkelt tar bort din sexlust. Men det påverkar dig inte i övrigt på något sätt. Varesig fysiskt eller mentalt. Det finns med andra ord ingen som helst risk för biverkningar. Det är bara sexlusten som försvinner.

Skulle du kunna tänka dig att ta det medlet? Om ja - varför? Berätta gärna. 

Jag gissar att de flesta kanske säger nej här därför att dom upplever sexlusten som något positivt och förhoppningsvis även har ett i stora drag sunt och berikande sexliv. 

Men med tanke på att merparten av inläggen och trådarna här andas stor sexuell frustration där ena parten i ett förhållande inte känner sig åtrådd eller får utlopp för sitt sexbehov kanske det kan finnas några som skulle se fördelar i att slippa ha en sexlust. Så - hur många är ni? Vad tänker ni? Är ni män eller kvinnor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?
  • Pope Joan II

För min del - absolut nej. Men jag tillhör inte dem som skulle stanna i ett sexlöst förhållande. Jag är inte rädd för att lämna om eller när jag inte är nöjd. 

• Anonym (-)

Svårt att svara på. Å ena sidan så skulle man slippa besvikelse och frustration över att aldrig hitta någon som vill ha sex med en men å andra sidan vill jag ändå kunna känna mig kåt även om jag bara använder fröken höger.

• Anonym (Personlighetskris)

Nej det skulle jag inte. Skulle jag leva i ett 100% sexlöst förhållande skulle jag gå vidare. Sexlusten och sexualiteten är en viktig del av min identitet och det är jag stolt över. Jag skulle inte må bra alls om den biten försvann.

• Anonym (bdi)

Vet inte, jag är en person som har rätt hög sexlust om jag har sex ofta men har det gått ett tag utan så kvittar det fullständigt.
    Båda sidor har sina för och nackdelar.

• Anonym (Kvinna)

Jag har inte haft sexlust på typ 10 år så behöver inte ha något medel för att få Bort den 

• Anonym (Absolut inte)
    Dr Börje skrev 2022-09-27 10:05:22 följande:
    Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?

Ponera att det skulle finnas ett medel som helt enkelt tar bort din sexlust. Men det påverkar dig inte i övrigt på något sätt. Varesig fysiskt eller mentalt. Det finns med andra ord ingen som helst risk för biverkningar. Det är bara sexlusten som försvinner.

Skulle du kunna tänka dig att ta det medlet? Om ja - varför? Berätta gärna. 

Jag gissar att de flesta kanske säger nej här därför att dom upplever sexlusten som något positivt och förhoppningsvis även har ett i stora drag sunt och berikande sexliv. 

Men med tanke på att merparten av inläggen och trådarna här andas stor sexuell frustration där ena parten i ett förhållande inte känner sig åtrådd eller får utlopp för sitt sexbehov kanske det kan finnas några som skulle se fördelar i att slippa ha en sexlust. Så - hur många är ni? Vad tänker ni? Är ni män eller kvinnor?

Jag är kvinna, 45+. Nej, totalt ointressant. Skulle inte heller stanna i ett förhållande där sexet inte fungerade alls
  • Anonym (Framtung)

Med viss tvekan ja!
    Även om dessa 5min av njutning varannan lördagkväll är gudomligt sköna och vi somnar nöjda, tätt omslingrade efteråt, så uppväger de inte den långa tiden av väntan, brustna förhoppningar,frustration, skam och skuld, komplex och osäkerhet, sömnbrist, smygrunkande och det porrmissbruk jag fastnat i.
    Tänk att bara kunna krypa ned vid sin mjuka, varma kvinnas sida och inte tänka på sex..

• Anonym (kvinna2)

Ja. Min sexualitet är bara till besvär för mig och krossar mig.

• Dr Börje
    Anonym (kvinna2) skrev 2022-09-27 23:16:16 följande:

Ja. Min sexualitet är bara till besvär för mig och krossar mig.

Kan du berätta lite mer om hur din sexualitet är till besvär för dig?
  • Anonym (hm)

Jag har redan väldigt lite sexlust, från att ha haft väldigt hög hela livet. Tror det är hormonellt. Jag tycker det är rätt skönt som singel, även om jag gärna skulle ha en relation, men samtidigt inte känner behov av att fysiskt ha en, vilket gör att jag förblir singel.

Ett medel som gav sexlust hade varit en bättre idé.

Svar på tråden Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?