• Dr Börje

Komma samtidigt?

Jag tycker ofta att det framställs som idealet - att komma samtidigt. Varför egenligen? Är det skönare för bägge? Förhöjer den samtidiga orgasmen bägges orgasmer? Smälter man ihop och "blir ett"? Vad är det som gör att den gemensamma och samtidiga orgasmen så eftersträvansvärd? Är den det över huvudtaget?

Hur ser du på det här fenomenet - föredrar du samtidiga orgasmer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Komma samtidigt?
  • Dr Börje

Som TS får jag väl börja då. Jag har väl iof inget emot att komma samtidigt men upplever ändå att det förtar mer av min egen njutning än vad det stärker vår gemensamma njutning. Det har väl att göra med att jag helst vill koncentrera mig på henne och maximera hennes njutning. Fullt fokus. Om jag kommer så blir allt lite "avhugget". Jag vet ju att jag kan ge henne fler orgasmer och därmed dra ut på hennes njutning under en längre tid. Men när jag kommer så "rinner allt av mig", bokstavligen talat. 

Och samtidigt gäller det samma för min egen njutning. Om jag bara tar emot kan jag njuta mer än om jag kommer samtidigt som jag får henne att komma.

• Anonym (Orka)

Ointressant för mig och okänt eftersom jag inte upplevt orgasm under samlag mer än en gång. 

• Anonym (L)

Mitt ex brukade dra ut på sin orgasm tills han märkte och hörde att jag snart skulle komma, så att vi kom samtidigt. Det blev intensivt och jag tycker orgasmen varade längre. Med min nuvarande kommer vi nästan aldrig samtidigt (han tar mer tid på sig att komma än jag) och det är också bra, blir mer fokus på min orgasm och sedan hans. Så båda sätten är bra... 

• Anonym (Samtidigt)

Eller nästan samtidigt i alla fall. Blir lite off direkt efter och vill helst inte att han ska hålla på allt för länge. Behöver paus för att starta om igen. Att han kommer före kan ju vara problematiskt eftersom han kanske inte KAN fortsätta.  

Samtidigt ger dessutom känsla av samhörighet.

• Anonym (Snus)

Jag är kvinna.
    Jag tycker om att komma samtidigt. Jag är inte den typen av person som tycker om att fortsätta efter att jag har kommit så jag brukar hålla mig tills maken kommer. 

• Anonym (Anna)

Jag är kvinna. Jag kommer nästan alltid när vi har sex men när vi kommer samtidigt lyfter det till andra höjder. Extasen och den fysiska djurheten, jag blir jättekåt av att höra och känna när han kommer samtidigt som jag är extremt känslig och pulserande. Och samhörigheten och kärleken. Men det är inget att eftersträva varje gång, det är speciellt just för att det händer ibland när stjärnorna står rätt.

• Anonym (Kvinna)

Håller med Anonym (Anna), att det lyfter det till andra höjder, är också kvinna och kommer vanligtvis. 

Det är en speciell och extra go känsla när man känner att han kommer, min partner har dessutom lite svårt med utlösning så det är något av en extra kick/känsla när han kommer öht. När vi dessutom kommer samtidigt (inte skett många gånger) så är det något extra för oss båda. 

• New  Dawn

Jag föredrar att inte komma samtidigt och min man tycker detsamma. Vi kan njuta mer själva när vi kommer då, och vi tycker också vi kan engagera oss och se mer av den andres njutning när vi inte kommer samtidigt. 
    Ibland kommer vi samtidigt ändå och kan ju vara kul som omväxling, men inget vi strävar efter. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Händer mig ofta)

Det händer mig ofta med nuvarande.  Har väldigt svårt att hålla mig igenom och förbi hennes orgasm, för hennes vagina klämmer fast runt min penis på ett väldigt skönt sätt när hon kommer. 

Så att ge henne flera orgasmer under samlag det klarar jag inte. Kommer hon så kommer jag nästan garanterat med. 

Har aldrig lyckats ge tidigare kvinnor orgasm under samlag, så det är en förbättring av mig ändå :)

Svar på tråden Komma samtidigt?