Jag saknar mina små mellanmål
Mina små mellanmål, med ost fralla med kaffe. Eller köpa det som jag älskar och sedan laga det goda maten som man tycker om.
Numera, äter jag knappt något, p.g.a det dåliga ekonomin som jag har. Jag äter på morgonen och sedan blir det något på kvällen.
Inga mellanmål, frukter eller annat. Jag jobbar dock inom restaurang branschen, så jag har turen att få äta mat där, när jag har mina pass. Det blir ungefär tre gånger på vardagen och ibland blir det helg jobb.
Men annars, har jag absolut ingenting i min kylskåp. Framförallt saknar jag mina mellanmål. Hade det inte varit för mitt jobb, hade jag inte ens haft varierad kost.
Eftersom jag jobbar så sällan, så räcker mest mina pengar till räkningar, därefter får jag snåla. Jag har också en sparkapital, förstås. Så dem pengarna rör jag inte, utifall att det skulle bli akut kris, så som att restaurangen går i konkurs eller att jag förlorar jobbet av någon anledning eller vad som. Så jag låtsas helt enkelt att jag inte har mitt sparkapital i princip.
Detta är ingen gnäll tråd eller en tråd där jag söker tips. Jag ville bara skriva av mig och berätta om min saknad till kaffe och ostfrallor, som man bara kan njuta hemma hos sig.
Eftersom jag är i en skrivandes stund, så passar jag på och fråga: Är det fler som helt uteslutit att köpa något, precis som jag? Som ni inte längre har i ett kylskåp? Jag har i princip en hel tom kylskåp...