När familjen triggar ens ångest
Nu ligger jag här igen. Jag kallsvettas och kämpar för att få luft. Inget speciellt har egentligen hänt. Lagade mat och medan vi satt och åt kom känslorna krypande och blev snabbt starkare. Försökte avrunda lunchen så snabbt som möjligt så jag kunde få vara ifred en stund.
Jag vet inte hur jag ska orka. Har gått hon psykolog flera gånger, men det ger mig inget. Har provat medicin, men mådde skit av det. Min man vägrar ta åt sig att jag inte orkar, att jag behöver mer avlastning. Från hans perspektiv har jag redan tillräckligt med egentid och förstår inte att det inte är det som är grejen. Det är de eviga vardagsgrejerna som får mig att känna det som att jag drunknar.
Vi har tre barn, 7, 11 och 13. Alla tre har olika diagnoser och sjukdomar och jag känner mig helt ensam i att vara den som måste hantera allt vad de innebär. Alla eviga peptalks, all hjälp med de konstigaste småsaker som får mig att känna mig så misslyckad som ännu inte lyckats lära dem det.
Jag är så trött, men hur mycket jag än sover blir jag inte piggare. Kroppen värker konstant och... Jag orkar bara inte mer. Jag är slut.