För tidigt att börja? Stressad över ålder
Hej alla!
som rubriken anger, behöver jag lite hjälp med hur man ska tänka. Jag är 29 vilket jag vet inte är super gammalt och tiden finns för barn. MEN jag börjar känna mig stressad. Jag och sambon har varit tillsammans i ett år och pratar om barn i framtiden. Vi har super fint förhållande och känner båda vi träffat rätt i varandra, har aldrig bråk och kompletterar varandra bra i vardagen.
jag vill ha två barn (som jag känner nu, kanske önskar fler eller nöjd med ett när man väl får ett), Vi har pratat om att kanske börja försöka till våren nästa år och jag har i dagsläget p-stav vilket gör att vi behöver göra ett aktivt val när vi faktiskt börjar försöka. Det innebär Jag är troligtvis 30 när vi väl börjar försöka, med tid för att bli gravid och därefter 9 månader osv, så tiden känns knapp till att hinna få två barn innan det blir för svårt att bli gravid.
Min fråga är om det är för tidigt att börja tänka på barn när vi inte varit tillsammans i mer än 1,5 år när vi då börjar testa. Helst vill man ju kanske vara tillsammans i minst 2-3 år innan men jag känner tiden räcker inte till det om man vill hinna få två barn innan det är för sent. Vad tror ni? är det för tidigt att försöka med barn när man inte varit tillsammans längre än så? Eller ska man skita i vad folk kanske tycker om att det går snabbt och bara köra?
kan tillägga att vi bor ihop i princip sen början och Är numera officiellt sambos sen 8 månader ungefär och varandras familjer tycker om oss så stöd har vi troligtvis men är mest rädd de anser det går för snabbt fram.