• Sirtompatiger

Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?

Hej,
    helt ny här - så hoppas jag postat i rätt forum.

Jag har haft ett förhållande sedan i våras - vi träffades på jobbet - hon var gift - men valde mig.
    Allt gick hysteriskt fort, hon flyttade hem till mig mer eller mindre direkt.

Vi har haft makalöst kul - skrattat, rest och haft magiskt sex.
    Vi pratade om barn och förlovning och hon beställde ringar.

Vi flyttade till nytt hus och allt var frid och fröjd tills hon lämnade mig, men kom tbx efter en vecka, hon sa att hon behövde space.

Allt har varit bra tills igår då hon åkte till sin familj för att vara där över kvällen - fick sedan ett SMS att hon skulle vara borta hela helgen - sedan talades vi vid per telefon igår kväll där hon sa att hon trodde hon gjorde slut och skall hämta sina saker på söndag.
    Hon tycker jag är jobbig och rätt elak i sin ton i SMS - kruxet är att hon ville att jag skulle ta ner mina murar och berätta hur jag känner - men det blev fel det med.

Jag förstår ingenting, har inte hört av henne sedan igår kväll och inte hört mig jag heller.
    jag älskar kvinnan!
    Hur skall jag agera?

• Svar på tråden Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?
  • Anonym (---)

Du skrev det själv  - allt gick hysteriskt fort. 
    Det är vettigt att sakta ner. Hon sveptes nog med och kunde inte tänka klart. Det är aldrig så bra att gå direkt från en relation till en annan. 

Du kan inte göra mer än vänta och se

• Anonym (S)

Svara att du kontaktat en mäklare. Då lär du se om hon är allvarlig eller inte. Kommer hon tillbaka gör du slut. Och står fast vid det. Det ringer hur många varningsklockor som helst.

• Dekadensen

Många varningssignaler här.
    På tok för mycket drama.
    Förstår att det känns tufft.
    Hoppas att det löser sig.

• Sirtompatiger

Tack för till er som tagit er tid att svara!

Mitt hus, som jag hyr tills vi skall flytta in i "våran" lägenhet i vinter, så kan inte ringa mäklare där.

Skall jag svara om hon hör av sig? och hur skall jag vara då?
    För jag skall väl inte höra av mig?

knepigt, då jag tycker om henne som fanken!

• Anonym (Nej)
    Sirtompatiger skrev 2022-09-24 18:45:55 följande:

Tack för till er som tagit er tid att svara!

Mitt hus, som jag hyr tills vi skall flytta in i "våran" lägenhet i vinter, så kan inte ringa mäklare där.

Skall jag svara om hon hör av sig? och hur skall jag vara då?
    För jag skall väl inte höra av mig?

knepigt, då jag tycker om henne som fanken!

Nej du ska inte höra av dig. Om hon skriver så håller du bara med om att det är bäst att ni går skilda vägar.

Ja, det är knepigt, men hon är vrickad.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2022-09-24 18:55:43 följande:
    Nej du ska inte höra av dig. Om hon skriver så håller du bara med om att det är bäst att ni går skilda vägar.

Ja, det är knepigt, men hon är vrickad.
    Håller med, hör inte av dig.
  • Sirtompatiger

återigen tack för svar!

vill ju ha tbx henne - är det inte bättre då att skriva något?
    vad gör jag imorgon när hon hämtar sina prylar?

vad håller hon på med? i torsdags så var hon och handlade kläder till mig och fyllde både kyl och frys med mat - fattar inte vad som händer faktisskt?
    förra helgen var vi köpenhamn på en weekend som var hennes ide.

jag går vilse :(

• Anonym (T)

Jag vet inte varför du inte skall höra av dig, fast alla skriver att du INTE skall höra av dig!
    Varför skall han inte höra av sig?

Om han vill ha tbx henne så kan han väl skriva det? det hon säger/skriver gäller väl bara precis då hon skrev/sa det?

ändå skumt att hon inte hört av sig då ni har haft en weekend och hon handlade kläder till dig - hon måste ju ha känslor för dig?

• Anonym (Nej)
    Sirtompatiger skrev 2022-09-24 19:27:38 följande:

återigen tack för svar!

vill ju ha tbx henne - är det inte bättre då att skriva något?
    vad gör jag imorgon när hon hämtar sina prylar?

vad håller hon på med? i torsdags så var hon och handlade kläder till mig och fyllde både kyl och frys med mat - fattar inte vad som händer faktisskt?
    förra helgen var vi köpenhamn på en weekend som var hennes ide.

jag går vilse :(

Ja vad säger man. Vill du sabba ditt liv så varsågod.
Svar på tråden Tror hon lämnade mig - Vad gör jag nu?