• Anonym (Sandras)

exx

Min sambo gjorde slut med mig för några år sen.
    Jag sa upp kontakten då han ville fortsätta som vänner.
    Han fortsatte ringa och ville hitta på saker men jag sa nej,  jag träffar inte dig som ett tidsfördriv utan isåfall med intentionen att det skulle bli vi.
    Det slutade med sårade känslor från min sida eftersom jag insåg att det inte var det från hans. Ja sa upp kontakten men han fortsatte ligga på och ville ses

Nu efter allt ringer han och säger att jag är kärleken i hans liv och ångrar sig bittert och vill det ska bli vi.
    Saken är den att han har säkert träffat andra och samtidigt fått mig att tro en massa saker och velat hit och dit
    Skulle ni ens ge honom chansen?om det nu är så som han säger. Jag har hela tiden trott honom men jag kan inte förstå hur man kan ragga runt och träffa andra för att sedan ringa och gråta till mig.
    Vad handlar det om? Är det inte ganska äckligt om jag skulle ta tillbaka honom?
    Enda chansen han har hos mig som jag ser det är att vara totalt ärlig med vad han gjort under tiden eftersom han fått mig att få förhoppningar annars är det i princip kört. Han menar på att det är bara att börja från början glömma allt men jag fungerar så att jag villl ha alla korten på bordet annars kan jag inte lita på honom igen. spelar ingen roll att det var slut eftersom han pratat till mig på ett sätt men hållt på med annat. Lika bra att gå vidare till nått bättre? Det är inte så att det var slut och tyst ses aldrig mer..Han gav mig förhoppningar under tiden. Ett riktigt svin kanske?

• Svar på tråden exx
  • Fjäril kär

Han gör så här för att han vet att du tillåter det... Han vet att du har känslor och spelar på det, han kan dina svaga punkter... Är han ärlig? Nej inte det minsta. Han väljer dig för att du är tillgänglig för honom och just nu råkar det inte finnas nån annan intressant tjej. Men var så säker på att du blir dumpad igen om han hittar nåt mer spännande.

Anledningen till att han gjorde slut finns kvar. Romantisera inte det. 

Du ska inte ta tillbaka honom. Vänd om och gå. Slut betyder slut. Annars gör man helt enkelt inte slut. 

• Dekadensen

Det finns en anledning till att det just är ett ex.
    Romantisera inte detta..
    Gå vidare med livet.

• Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2022-09-23 21:14:28 följande:
    Han gör så här för att han vet att du tillåter det... Han vet att du har känslor och spelar på det, han kan dina svaga punkter... Är han ärlig? Nej inte det minsta. Han väljer dig för att du är tillgänglig för honom och just nu råkar det inte finnas nån annan intressant tjej. Men var så säker på att du blir dumpad igen om han hittar nåt mer spännande.

Anledningen till att han gjorde slut finns kvar. Romantisera inte det. 

Du ska inte ta tillbaka honom. Vänd om och gå. Slut betyder slut. Annars gör man helt enkelt inte slut. 
    Håller med
  • Anonym (Sandras)

Tack! Han gråter över att han ångrar sig så djupt och mår jättedåligt. Jag förstår mig inte på människor som är så här. Antingen älskar man någon eller så gör man det inte. Efter 2 år komma på detta efter att ha legat runt med andra samtidigt. Nej fy. Och sen tro att det inte skulle påverka.
    Okej om han haft nån depression under de här åren och behövt vara själv och varit ärlig med det men det här är är ju bara usch. 

Svar på tråden exx