Känner att pappan sviker
Hej alla,
jag känner att min situation är väldigt jobbig och önskar få lite input.
vi har en niomånaders pojke. Mammaledigheten har varit rätt påfrestande mentalt och fysiskt (pojken har passerat 11,5 kg och ca 75 cm). Papplan var ledig ihop med mig i 2,5 månad men jag kände inte att jag fick så mycket hjälp. I bästa fall hjälptes Vi åt-förutom några dagar där vi var på semester med hans familj, då ville han nog visa hur mycket han gör ????
Nu är jag sjukskriven och han envisas om att åka på en nöjesresa med jobbet i fyra dagar. Trots att jag vädjar om hjälp med sonen säger han otrevligt ?det är ditt barn, du får lösa det-jag KOMMER att åka, du bestämmer inte över mig-punkt slut!?
Han menar på att hans vd (som han är polare med) ?behöver honom? och att han måste lyfta företaget, samt att ?alla andra har också småbarn och får åka?, men det sista är naturligtvis inte sant. (Har en team-koordinerande tjänst). Innan sommaren berättade han att resan var endast preliminärt bokad och att vi har tid att prata om det. I slutet av augusti visade det sig att han hade ljugit och bakom min rygg planerat olika saker relaterade till denna resa.
Jag känner mig så otroligt sviken av honom, att han prioriterar sin nöjesresa över min hälsa och pojkens välmående.
Hur resonerar man med en sådan person? Finns det instanser i samhället som kan hjälpa med ett mer jämlikt ansvar?
/uppgiven och sliten mamma