• Anonym (Prillan)

Hur får ja min sambo att snusa?

Hej lever idag med en sambo som röker på heltid mer än ett paket om dagen. Är ruskigt trött på att allt luktar rök o har försökt uppmuntra henne till att sluta men hon är inte alls intresserad av det. Har även föreslagit snus men även det är hon helt anti emot men tänker att det borde ju ändå va lite enklare än sluta helt med nikotin??

nån som har tips?

• Svar på tråden Hur får ja min sambo att snusa?
  • EpicF

Om hon inte är intresserad av att sluta röka så är det inget du kan göra något åt. Intresset och vilja måste komma från henne. 

• Anonym (MR klister)

Får jag fråga vad som fick dig att börja träffa en rökare om du är så anti?

• Anonym (Lgfn)

Varför ska hon börja med snus? Är väl bättre hon slutar i allt helt istället om hon ska sluta 

• EnAnonumius
    Anonym (Prillan) skrev 2022-09-21 19:51:44 följande:
    Hur får ja min sambo att snusa?

Hej lever idag med en sambo som röker på heltid mer än ett paket om dagen. Är ruskigt trött på att allt luktar rök o har försökt uppmuntra henne till att sluta men hon är inte alls intresserad av det. Har även föreslagit snus men även det är hon helt anti emot men tänker att det borde ju ändå va lite enklare än sluta helt med nikotin??

nån som har tips?

Du kan ju föreslå att hon använder IQOS eller E-cigaretter,

IQOS är tobak, men istället för att förbränna så används en värmeplatta.. Luktar nästan inget alls.

E-Cigaretter är ju att man förbränner en vätska till ånga (Vejpa), E-Juice, finns i olika smaker och olika nikotinstyrkor. Luktar gott faktiskt också.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur får ja min sambo att snusa?