Har föräldrar ingen koll på vilka kläder som kommer hem?
Jag har barn på skola och förskola. Regelbundet försvinner det kläder från båda ställena. Det är inte bara vantar och strumpor, sånt som jag förstår kan försvinna, utan dyrare och "större" plagg. Bara den här terminen har vi blivit av med två tunna jackor och en tjocktröja. Den ena jackan kom tillbaka efter tre veckor, lagom till att säsongen var över. Den andra är fortfarande borta. Den försvann första dagen den användes. Tjocktröjan är också den borta, men kvar låg en likadan. Dock inte vår.
Alla kläder namnas ordentligt, med lappar med både förnamn, efternamn och telefonnummer. Lapparna har tydliga färger som inte går att missa. Stor text, som inte heller den går att missa. Ändå verkar folk plocka hem hej vilt.
Alltså, kollar folk inte vad de tar med sig hem? Det är ändå hyfsat små barn det handlar om, som själva kanske inte har stenkoll. Men då kollar man väl som förälder att man får med sig rätt plagg? Jag förstår att andra hämtar ibland, så har vi det också. Men när andra hämtat, dubbelkollar jag att rätt kläder kommit hem. Vid ett tillfälle fick min pappa med sig fel vantar. Jag kontaktade då föräldrarna och kollade om de ville ha vantarna på en gång, eller dagen efter.
Alltså, det här är både tröttsamt och dyrt. Hur kan folk ha så usel koll?