Pappan vägrar kommunicera kring barnen
Vet att ingen kan göra något, men jag är så frustrerad över att barnens pappa beter sig som en jäkla rövhatt så jag behöver bara kräkas ur mig lite...
Efter 25 år tillsammans fick jag nog av hans eviga jobbande och brist på engagemang för familj, oss och hemmet. Ingen annan inblandad utan jag tog mitt pick och pack och levde ensam med barnen varannan vecka.
Han skaffade ny och de blev sambos knappt 1 år efter skilsmässan och de är numera även förlovade. Jag skaffade mig en särbo efter att han blivit sambo (fortfarande särbo).
Det har gått 3,5 år och han kan fortfarande inte prata med mig. Han har desperat försökt undvika mig vid hämtning/lämning av barn (tonåringar) och han kan inte titta på mig om jag pratar med honom de få gånger vi mötts. Istället för att ta saker med mig direkt har han försökt gå via barnen vilket jag hela tiden har sagt är fel då det är vi vuxna som ska bestämma och komma överens om saker. Inte barnens ansvar att vara budbärare.
Yngsta sonen har alltid haft ett humör och någon form av magnet som gör att han dras till trubbel. Nu är han 15 år och det har sedan skolan startade blivit helt knas med de han umgås med just nu. Kommer mail efter mail från skolan och jag försöker prata med sonen och jag försöker även kommunicera med x-maken kring detta, men han svarar inte när jag ringer- ringer typ aldrig och det jag ringer om rör enbart barnen, han ringer typ aldrig tillbaka fast jag ringt flera gånger på rad, han svarar inte mail eller sms heller. Max med ett ok i så fall.
Jag vill att vi kring sonen ska försöka visa upp en enad front och ta ett allvarligt samtal med sonen tillsammans, men jag får ju inte kontakt med hans pappa. Han svarar ju inte på några försök! Har mest lust att åka hem och vråla JÄVLA IDIOT i örat på x-maken, men det hjälper ju inte.
Hur står man ut?