• Anonym (TS)

Vad tjänar du som elevassistent?

Ja, som rubriken lyder - vad tjänar du som är elevassistent? Har du nån utbildning? Hur fick du jobbet? Solig

• Svar på tråden Vad tjänar du som elevassistent?
  • Anonym (Assistent)

Jobbade som elevassistent förra året och tjänade 25000 kr före skatt. Sökte jobbet via en vanlig annons på platsbanken och blev inbjuden till intervju. Helt okej jobb, men saknade oregelbundna arbetstider, konstigt nog, och det ger även ob-ersättning som gör ganska stor skillnad på lönen. 

• Anonym (TS)

Oj, så pass låg lön trodde jag inte att det var Förvånad

• Anonym (,,,)
    Anonym (TS) skrev 2022-09-20 06:26:05 följande:

Oj, så pass låg lön trodde jag inte att det var Förvånad

Elevassistenter är ofta inte speciellt utbildade (tyvärr), så varför skulle man då få hög lön? (menar inte att vara elak mot elevassistenter, men jag arbetar själv som specialpedagog inom skolan så jag vet hur det rätt ofta ser ut) 
  • Anonym (El)

Gymnasieutbildning har en del. Andra har ingen utbildning alls. En del kommer från t.ex bemanning och får titeln elevassistent. Dumt tycker jag, som faktiskt är utbildad till elevassistent. 

• Anonym (...)

Vad är det för utbildning? Eller tänker du gymnasieutbildningen?

Anonym (El) skrev 2022-09-20 07:14:36 följande:

Gymnasieutbildning har en del. Andra har ingen utbildning alls. En del kommer från t.ex bemanning och får titeln elevassistent. Dumt tycker jag, som faktiskt är utbildad till elevassistent. 

Svar på tråden Vad tjänar du som elevassistent?