Shit, jag är gravid...
Så, jag har precis upptäckt att jag är gravid.
Jag har under ungefär ett år haft en kk. Vi har skyddat oss, men tydligen gick det sådär. Nu är jag gravid. Jag vet inte om jag vill behålla, eller hur jag ska göra.
Jag är 32 år och inte i ett förhållande. Har inte hunnit prata med pappan än, så vet inte hur han ställer sig till det hela.
Nu står jag och väger, å ena sidan å andra sidan..
Jag har någonstans alltid velat ha barn. Men jag har liksom tänkt att det ska ske i ett förhållande och med någon slags planering. Men visst har jag också tänkt att jag även skulle kunna vara ensam förälder.
Jag har fast jobb med helt ok ekonomi. Visserligen en ganska liten lägenhet.
Men ett barn. Det är så stort. Det förändrar ju hela tillvaron. Vågar jag verkligen? Tänk om jag inte klarar av det?
För några år sedan led jag av ångest och depression, tänk om det kommer tillbaka, tänk om jag förstör barnet om jag börjar må dåligt? Jag vill inte att ett eventuellt barn ska få en trasig uppväxt.
Samtidigt, jag har en barnlängtan och kan se mig själv som förälder. Jag vet att jag skulle älska det här barnet. Och visst har jag bra stöd och ett bra kontaktnät. Jag skulle inte vara ensam, även om jag blir en ensamstående förälder.
Suck, jag vet inte. Känns som om jag skulle behöva prata med någon om det här.