FuckGoggleAskMe skrev 2022-09-19 20:16:25 följande:
Haha jag har en knepig släkting som skickade ett meddelande till några i släkten - som ni vet fyller jag snart jämnt och ni kanske funderar på present. Jag vill gärna köpa en XX till min stora hobby, så bidrag till det vore välkommet.
Det var helt säkert ingen som hade börjat att våndas av presentval 1,5 månad innan, så alla blev lite överraskade. Det bjöds sen på något slags födelsedagsfirande, men alla fick vatten på sin kvarn beträffande vad de tyckte om denne person. Haha! Och ja, jag gav en liten slant till Xx liksom någon annan gjorde, vet inte vad de andra gjorde.
Det här får mig att tänka på en ganska ytlig bekant (flickvän till en kompis, de hade varit ihop några månader) som skickade en önskelista till alla som skulle komma på hennes typ, 27-årsfest. Och det var en lista ungefär som till ett bröllop (vilket jag också tycker är tveksamt) som 4 glas av den sorten, salladsskål si och så, lyxig kniv av det märket...
Tror det slutade med att vi inte gick på festen, kändes så oerhört girigt och pretentiöst. Och vår kompis dumpade henne rätt snart efter det, så vi slapp henne sen.