Separera från sambo med temperament
Jag har blivit så olycklig med min sambo sedan vi fick barn.
I samband med att vi fick barn flyttade vi och totalrenoverade en lägenhet så visst har vi varit med om mycket.
Sedan vi fick barn(6mån bebis nu) tål jag inte min sambos eldiga temperament,hans egoism och nonchalans mot saker.
Jag kan t.ex inte diskutera föräldraledighet med honom för då blir han stressad och sur/höjer rösten för att han känner att det är jobbigt att ta upp med sitt jobb(som är rätt krävande).Min sambo är en sånn som gör en enorm scen om han t.ex blir felbehandlad på en restaurang.Han är 0% konflikträdd och jag märker hur folk blir obekväma i hans närhet ibland.
Jag fick bråka med honom för att vi skulle ha gemensam ekonomi när jag är föräldraledig då han försökte skjuta undan mer pengar till sig själv och inte dela rättvist.Till slut gick han med på gemensam men känner fortf att jag inte kan slappna av el lita på honom ekonomiskt.
Jag har 0 sexlust och blir nästan äcklad av min sambo.Har gått så långt att jag inte ens klarar av att göra något på honom.När vi väl hade sex var det dock bra och min sambo fokuserade mycket på mig.
Han är en bra pappa men jag sköter nattningarna till 80% och tar sonen generellt mer då hans tålamod tar slut fortare vilket gör att jag känner en press att jag är på standby hela tiden.
Jag känner att jag knappt står ut men skyller på sömnbristen,när jag var gravid skyllde jag på graviditetshormonerna.Jag är rädd att åren ska ticka på och jag slösar bort mitt liv på att må såhär och bråka med honom.
Vad ska jag göra ?