Måste vara jobbigt vara förälder
Oroa sig över sina små barn hela tiden. Andra föräldrar som ska lägga sig i hur man uppfostrar sina barn.
Oroa sig över sina små barn hela tiden. Andra föräldrar som ska lägga sig i hur man uppfostrar sina barn.
Det är utan tvekan det absolut jobbigaste jag gjort.
Samtidigt är det också det absolut bästa.
Det är en utmaning, att försöka uppfostra småttingar till vettiga vuxna med bra och sunda värderingar. Men tacksam att jag får uppleva den!
Hur vet ni att ni gör rätt?
Det är skitjobbigt att vara förälder.
Att andra lägger sig i är en väldigt liten del i det dock.
Oro för om man gör rätt, hur de mår psykiskt osv en större del.
Jag tycker inte det är så jobbigt, faktiskt. Men så har vi bara ett barn också och då blir det sällan betungande på samma sätt som för de som har flera barn.
Jag tycker inte det är så jobbigt, faktiskt. Men så har vi bara ett barn också och då blir det sällan betungande på samma sätt som för de som har flera barn.
Det är underbart att vara förälder! Klart att man är orolig emellanåt, men jag hade inte kunnat haft en bättre tillvaro.
Det jobbigaste är faktiskt när de blir stora, övre tonåren och efter att de flyttat hemifrån. Särskilt om de inte klarar sig så bra som man önskat.
Jag tycker det värsta måste vara att framtiden är så osäker och både djur och natur dör i rasande fart, det måste ju känna hemskt att tänka att det är ju barnen som kommer få ta den värsta smällen i framtiden, det hade jag haft svårt att leva med
De första 13 år jag haft barn tyckte jag inte det var särskilt jobbig (förutom oron över hur det kommer att gå för barnet, om man har gjort rätt, vetskapen om att man - i mitt fall ensam - är till en stor del ansvarig för hur barnet kommer attt bli och må framöver).
Sedan fick jag mitt andra barn, då blev det jobbigare. Inte i början, men när han blev lite äldre. Ett mycket jobbigare barn på många sätt.
Jag tycker det värsta måste vara att framtiden är så osäker och både djur och natur dör i rasande fart, det måste ju känna hemskt att tänka att det är ju barnen som kommer få ta den värsta smällen i framtiden, det hade jag haft svårt att leva med