• Anonym (N)

Missbrukar droger

Min farbror missbrukar droger? och har gjort i 20 år. han är idag 50 men hans mamma fördröjer honom som är 70 +. Hon sålde sin lägenhet som hon hade förut för att ge sin son pengar, för att han va med i kriminella gäng och hade skulder till kriminella. han bor forfarande hemma hos henne och har alltid gjort. Hon försörjer honom, med mat och husrum. Han betalar itne en enda kr och har aldrig behövt göra. Han är skyldig min pappa stora summor pengar? minst 40-50 000
    min farmor och pappa förlåter alltid och Är väl medberoende. Hon har nu skrivit över min pappas andra brors arv på sin knarkson. att han ska få ärva hälften.! Min äldsta farbror har ett arv, och min farmor vill inte att pengarna ska gå till alla hans halvsyskon som han inte känner. Så hon har gjort så min pappa och min knarkare till farbror får allt. Trots att min farbror som knarkar bara är halvbror med han och aldrig brytt sig om honom. tycker ni de här ens är rättvist mot min pappa? Min pappas andra bror är svårt sjuk och kan inte säga vem han vill ska ärva. Min min pappa och han är helsyskon, och min pappa har hjälpt han med allt, och alltid funnits där. Så tycker min pappa borde få ärva allt? 

• Svar på tråden Missbrukar droger
  • Anonym (E)

Rättvist låter det väl inte men de får ju skriva vilka testamenten de vill. Sedan har man ändå arvslotten som man aldrig kan skriva bort, det är hälften av vad man skulle ha fått utan testamente. Självklart ska inte din pappa ärva allt! Om han hjälper sin bror så ska han inte ha en krona extra av arvet.

Svar på tråden Missbrukar droger