• Anonym (Ts)

Jag kommer nog aldrig få ett syskon till mitt barn

Är så ledsen.

Jag kommer nog aldrig få ett syskon till min dotter. Jag fyller 40 strax och jag och mannen har en ettåring. Vi var helt överrens när hon kom om att vi skulle göra allt för att försöka få ett syskon. Vi har varit ense om det fram tills för nån månad sen när vi skulle börja försöka. Har pratat flera gåmger om det och var ense.

Men nu känner han bara att det är en press på honom villet gör honom stressad och han vill inte ha sex. Och ska vi ha sex måste jag absolut inte visa att det skulle vara ÄL för då blir det för mycket och han blir osugen av stressen.

Det här är jobbigt - jag känner ju hur tiden bara försvinner, och för mig är det extremt tydligt när jag just har ÄL och inte - och då vill jag ju gärna ligga lite extra. 

Jag försöker visa uppskattning även resten av månaden men stressen kring min ålder gör ju att jag inte vill missa den veckan när jag just har ägglossningen liksom. 

Det känns bara kört nu helt enkelt - som att precis allt ansvar har hamnat på mig, för visar kag minsta antydan att jag har ÄL tappar han lusten av stress.

Är riktigt ledsen. 

• Svar på tråden Jag kommer nog aldrig få ett syskon till mitt barn
  • Anonym (Lite utanför boxen)

Många har problem med detta, och om inte annat riskerar barnalstringssexet att bli riktigt tråkigt vilket spiller över på resten av sexlivet. Jag rekommenderar att tillsammans acceptera läget och sen köra på kopp och plastspruta vid behov. Insemination helt enkelt. Kanske lättare för honom att prestera för sig själv när det är dags för äl-sex? Funkade prima för oss! Lycka till hur ni än gör!

• Anonym (Ts)
    Anonym (Lite utanför boxen) skrev 2022-09-13 22:52:32 följande:

Många har problem med detta, och om inte annat riskerar barnalstringssexet att bli riktigt tråkigt vilket spiller över på resten av sexlivet. Jag rekommenderar att tillsammans acceptera läget och sen köra på kopp och plastspruta vid behov. Insemination helt enkelt. Kanske lättare för honom att prestera för sig själv när det är dags för äl-sex? Funkade prima för oss! Lycka till hur ni än gör!

Ja, jag vill men han vill inte. Det känns konstlat tydligen. 

Jag känner bara en sån extrem sorg om det är såhär det sk vara, att det inte blir ett andra barn - inte för att min kropp är för gammal, inte för att det inte gick, inte för att vi inte vill, men för att vi inte ens har sex rätt tid i månaden för stt det ska finnas en chans, för att jag inte får berätta när det är större chans.

Att min menscykel också börjat bete sig annorlunda än förr oroar mig ju att jag faktiskt inte HAR så mycket tid att spela på.

Biologisk klocka? Mer biologisk mistlur.

• Anonym (M)

Kanske kan du luras och säga "nu har jag ägglossning, så nästa vecka kan vi ha sex utan press"... fast ägglossningen är beräknad till nästa vecka?

• Anonym (Ts)

Tror också en del av uppgivenheten jag känner är att jag tagit typ allt initiativ till närhet mellan oss, jag är helt klart den som är mer kramig och mer vill ha intimitet.

Så att då få höra att det blir en press om jag verkar mer på vid ÄL blir liksom ännu mer ansvar på ?mig? att bara verka på i lagom mängd hela tiden för att han inte ska veta när det är ÄL eller inte så han kan vara mer avspänd. Jag tycker det är skitjobbigt. Vi bommade ÄL helt nu för att jag råkade nämna något om ÄL en enda gång och då funkade inget i typ 5 dagar i rad för att det ?inte var kul utan bara press nu?. 

Känner ju hur tiden tokrusar.

Jag är den som helst vill ha ett barn till av oss så det spelsr nog in, men han har varit helt med på det och vi båda önskar att vårt barn ska ha ett syskon när vi pratat om det (vi har båda syskon och är glada för det).

• Anonym (Ts)
    Anonym (M) skrev 2022-09-14 01:28:17 följande:

Kanske kan du luras och säga "nu har jag ägglossning, så nästa vecka kan vi ha sex utan press"... fast ägglossningen är beräknad till nästa vecka?

Ja... samtidigt så blir det då enklare att boka in saker på kvällen då för att det ?ändå inte är nån press?. Så då lär han jobba över eller träna senare eller något...

Jag ver ju att min ålder gör att jag kanske aldrig kulle bli gravid igen även om jag tajmade varje ÄL, men det känns så jäkla snopet och ledsmmet att missa chansen för att vi inte ens får till det i rätt del av månaden...

• Anonym (Anonym)

Förstår verkligen att du känner dig uppgiven och stressad! Mitt bästa tips är att försöka ha sex var tredje dag under hela månaden (utom under mensen). Då behöver ni inte ha koll på ägglossning och riskerar samtidigt inte att missa chansen. Sen om du vet att du inte har ägglossning och det råkar gå fyra dagar så spelar det ju ingen roll. Så körde vi och jag tyckte det fungerade bra och tog bort en hel del press.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-09-14 15:59:20 följande:

Förstår verkligen att du känner dig uppgiven och stressad! Mitt bästa tips är att försöka ha sex var tredje dag under hela månaden (utom under mensen). Då behöver ni inte ha koll på ägglossning och riskerar samtidigt inte att missa chansen. Sen om du vet att du inte har ägglossning och det råkar gå fyra dagar så spelar det ju ingen roll. Så körde vi och jag tyckte det fungerade bra och tog bort en hel del press.

Det kanske är en bra taktik. Kruxet är ju om man då bokat in nåt annat just den veckan med ÄL så ryker chansen ju kanske. Men ja det är nog bästa sättet.

Tack som förstår; det är ju superjobbigt att känna att ansvaret så mkt hamnar på mig. Jag vill ju inte heller stressa eller ha skittrist produktionssex - det tror jag få vill. Men när man är typ 40 känns ?oh well, händer det så händer det vi kör lite smått på feeling ibland? inte heller direkt som något som ger stora chanser, även om det i sig säkert vore mysigare.
  • Anonym (Fru Frö)

Jag är i ungefär samma sits faktiskt.
    prova lite lagom dirtytalk, min mannölskar att jag säger att jag älskar när han kommer, jag älskar hans sperma oav när vi ligger?
    det har hänt att jag ?snott med mig? satsen i handen om han kommer nån annanstans och mulat  in den långt upp, har en gammal medicinspruta i badrummet som jag kan använda för att få in den ordentligt. 

har iof inte lyckats bli gravid än, men kanske denna gången? oavsett blir det lättare att lägga det bakom sig om det inte blir nåt mer barn om jag vet att jag gjorde vad jag kunde 🥹

• Anonym (Lina)

Mina tipps:

så här gjorde vi (för min man blev superstressad trots att han ville ha barn): 

- skippa att ligga vid ägglossning. Ligg varannan eller var tredje dag. Då kommer spermier finns tillgängliga för ägget konstant.

- meddela honom inte när du har äl. Ligg enligt ovan och visa att du njuter, att du vill detta med honom och inte för att han ska befrukta dig. Men prata INTE om att bli gravid. Säg snarare det motsatta, låt oss inte tänka på graviditet men att vi ligger mer.

Kvinnlig orgasm har visat sig HA samband med graviditet (något med att det blir ett sug som för spermier till rätt äggledare) så ni har allt att vinna på att njuta av detta.

sen skadar det inte att vara lite extra snygg och flirtig vid tiden för äl.

sen känns det skit att man som tjej ska bära all denna oro och samtidigt bädda för honom att inte behöva tänka och känna allt där onda som man själv oroar sig för. Att bära det ensam. Men du måste vara smart här och sätta sig över detta. 

Ni BEHÖVER ligga för att få barn, så varför inte njuta och må bra av det under tiden?? Att ligga är inget onödigt Ont. 

• Anonym (A)
    Anonym (Lite utanför boxen) skrev 2022-09-13 22:52:32 följande:
    Håller med
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lina) skrev 2022-09-14 17:25:37 följande:

Mina tipps:

så här gjorde vi (för min man blev superstressad trots att han ville ha barn): 

- skippa att ligga vid ägglossning. Ligg varannan eller var tredje dag. Då kommer spermier finns tillgängliga för ägget konstant.

- meddela honom inte när du har äl. Ligg enligt ovan och visa att du njuter, att du vill detta med honom och inte för att han ska befrukta dig. Men prata INTE om att bli gravid. Säg snarare det motsatta, låt oss inte tänka på graviditet men att vi ligger mer.

Kvinnlig orgasm har visat sig HA samband med graviditet (något med att det blir ett sug som för spermier till rätt äggledare) så ni har allt att vinna på att njuta av detta.

sen skadar det inte att vara lite extra snygg och flirtig vid tiden för äl.

sen känns det skit att man som tjej ska bära all denna oro och samtidigt bädda för honom att inte behöva tänka och känna allt där onda som man själv oroar sig för. Att bära det ensam. Men du måste vara smart här och sätta sig över detta. 

Ni BEHÖVER ligga för att få barn, så varför inte njuta och må bra av det under tiden?? Att ligga är inget onödigt Ont. 

Jo, det är ju så. Acceptera att orosdelen och vetskapen om när det är bäst mest är på en själv. Just det du skriver stämmer ju, vi vill båda ha ett barn till men stressen kommer för honom ändå (och tillbaka  på mig då när jag vet det är ÄL och så funkar det inte).
  • Anonym (Ts)

Eftersom jag själv avskyr trådar som bara ebbar ut, ploppar jag in här med en uppdatering. Vi blev gravida och bebis kommer nu under sommaren. Så kan det gå, ibland oroar man sig för mycket helt enkelt!

• Anonym (Stina)

Grattis! Fantastiskt. Jag blir så glad av en sådan här uppdatering. Önskar er all lycka.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Stina) skrev 2023-06-11 14:27:32 följande:

Grattis! Fantastiskt. Jag blir så glad av en sådan här uppdatering. Önskar er all lycka.

Tack, ja vi är jätteglada båda två! Känns som all världens stenar ramlade av våra axlar och vi kan njuta mer av allt igen.
  • Anonym (Liknande situation)
    Anonym (Ts) skrev 2023-06-11 14:43:33 följande:
    Tack, ja vi är jätteglada båda två! Känns som all världens stenar ramlade av våra axlar och vi kan njuta mer av allt igen.
    Stort grattis! Hur ?gick ni till väga? till slut? (Fattar att ni hade sex eftersom du nu är gravid😅) men mer om ni landade i sex var tredje dag? Eller lyckades du ändå snärja honom kring ÄL? Vi har nämligen lite samma problem här och jag känner precis som du, sorgen över att inte ens försöka utan att tiden bara går gör så ont!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Liknande situation) skrev 2023-06-11 17:11:35 följande:
    Stort grattis! Hur ?gick ni till väga? till slut? (Fattar att ni hade sex eftersom du nu är gravid😅) men mer om ni landade i sex var tredje dag? Eller lyckades du ändå snärja honom kring ÄL? Vi har nämligen lite samma problem här och jag känner precis som du, sorgen över att inte ens försöka utan att tiden bara går gör så ont!
    Ren tur tror jag. Fick till det vid ÄL. Jag hade dock varit sjuk innan så jag tror ingen av oss kände att det var en bra månad liksom, så det kanske gjorde att det blev mindre press . Dock kanske inget att rekommendera som metod allmänt, men det funkade iaf.
Svar på tråden Jag kommer nog aldrig få ett syskon till mitt barn