Jag kommer nog aldrig få ett syskon till mitt barn
Är så ledsen.
Jag kommer nog aldrig få ett syskon till min dotter. Jag fyller 40 strax och jag och mannen har en ettåring. Vi var helt överrens när hon kom om att vi skulle göra allt för att försöka få ett syskon. Vi har varit ense om det fram tills för nån månad sen när vi skulle börja försöka. Har pratat flera gåmger om det och var ense.
Men nu känner han bara att det är en press på honom villet gör honom stressad och han vill inte ha sex. Och ska vi ha sex måste jag absolut inte visa att det skulle vara ÄL för då blir det för mycket och han blir osugen av stressen.
Det här är jobbigt - jag känner ju hur tiden bara försvinner, och för mig är det extremt tydligt när jag just har ÄL och inte - och då vill jag ju gärna ligga lite extra.
Jag försöker visa uppskattning även resten av månaden men stressen kring min ålder gör ju att jag inte vill missa den veckan när jag just har ägglossningen liksom.
Det känns bara kört nu helt enkelt - som att precis allt ansvar har hamnat på mig, för visar kag minsta antydan att jag har ÄL tappar han lusten av stress.
Är riktigt ledsen.