• Anonym (Orolig)

Min 50+ man följer sexiga tjejer på IG

Vad tycker ni, är det OK eller inte. Han kollar in tjejer på stan också (och har till och med vänt sig om efter en tjej). Vi har en kris just nu, så det är och extra känsligt. han är väldigt flörtig och ger vissa tjejer på jobbet extra uppmärksamhet. 

• Svar på tråden Min 50+ man följer sexiga tjejer på IG
  • Ocdmänniska

Tycker det inte är okej, det är respektlöst mot dig. Dock att kika lite på folk man tycker är attraktiv är inget fel med men att aktivt följa på nätet och göra en större grej en bara att titta är inte okej

• Anonym (m2)

Kan det vara så att han inte känner sig det minsta åtrådd eller uppmärksammad? (Ni befinner ju er redan i en kris säger du.)

Det skulle kunna förklara (inte rättfärdiga) hans beteende.

• Anonym (Kaffedraken)

Tjejer vet att vi män kollar in dom. Men man kan sköta det snyggt.
    Jag tycker själv det är löjligt när jag ser män vända sig om och kolla in rumpan på tjejer som går förbi.

Skärpning.

• Anonym (Orolig)
    Ocdmänniska skrev 2022-09-13 13:38:44 följande:

Tycker det inte är okej, det är respektlöst mot dig. Dock att kika lite på folk man tycker är attraktiv är inget fel med men att aktivt följa på nätet och göra en större grej en bara att titta är inte okej

Han tackade ja till en förfrågan. (Som många män får massor av)? och följde tillbaka.. urskuldar det med att han ser att en vän också följer henne. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (m2) skrev 2022-09-13 13:53:52 följande:

Kan det vara så att han inte känner sig det minsta åtrådd eller uppmärksammad? (Ni befinner ju er redan i en kris säger du.)

Det skulle kunna förklara (inte rättfärdiga) hans beteende.

jag kom på för tre år sen att Han har träffat speciellt en tjej i smyg på lunch (på Mail och sms låter det inte som ett förhållande). sen dess har det blivit mycket bättre och vi har jobbat på vår relation. både han och jag ger varandra mer uppmärksamhet. men nu ser jag det här med att han följer ett par snygga tjejer. inte så kul, då vi börjat på terapi två v innan dess.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-13 13:56:04 följande:

Tjejer vet att vi män kollar in dom. Men man kan sköta det snyggt.
    Jag tycker själv det är löjligt när jag ser män vända sig om och kolla in rumpan på tjejer som går förbi.

Skärpning.

Vad tycker du om att följa på IG? 
  • Anonym (Intresserad)

Följa på IG måste man väl få göra även om man är i ett förhållande? Det är väl ändå inte förbjudet att bara titta på en vacker kvinna?

• Anonym (,,,)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-09-13 13:35:53 följande:
    Min 50+ man följer sexiga tjejer på IG

Vad tycker ni, är det OK eller inte. Han kollar in tjejer på stan också (och har till och med vänt sig om efter en tjej). Vi har en kris just nu, så det är och extra känsligt. han är väldigt flörtig och ger vissa tjejer på jobbet extra uppmärksamhet. 

Nej det är inte ok. Däremot vet jag inte hur man kan förhindra att det sker. Jag har också en man i den ålder och skulle jag komma på honom med ett sånt beteenden skulle jag tänka, att jag verkligen inte känner honom alls. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (,,,) skrev 2022-09-13 15:08:36 följande:
    Nej det är inte ok. Däremot vet jag inte hur man kan förhindra att det sker. Jag har också en man i den ålder och skulle jag komma på honom med ett sånt beteenden skulle jag tänka, att jag verkligen inte känner honom alls. 
    Du sammanfattar vad jag känner. vem är han? varför måste han följa? 
  • Ocdmänniska

Kan inte citera, spelar väl ingen roll om en annan vän följer heller inte. För mig är gränsen när det går från att bara titta till nått annat, och då menar jag inte att aktivt följa en massa tjejer på Instagram är okej. För då letar man ju efter det? Om du förstår skillnaden jag tänker 

• Anonym (man 48)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-09-13 15:27:34 följande:
    Du sammanfattar vad jag känner. vem är han? varför måste han följa? 
    Jag kollar en del snygga tjejer på ig också ibland. inte så att jag följer dem men de dyker upp och kollar man så blir det fler förslag.
    i mitt fall är det nog lite samma som att kolla in en snygg tjej på stan. där försöker jag sköta det snyggt men det sker på reflex nästan.

kan inte säga om det är nåt problem med din gubbe men i mitt fall är det  normalt spontant att jag kollar in. kan vara att det ser värre ut när det blir samlat.
    fattar inte varför han måste följa men om han inte har nån kommunikation eller pratar med tjejerna så är det väl bara lite smått patetiskt. tror inte det är så ovanligt ändå. mest att du nu upptäckte det kanske
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-09-13 14:46:46 följande:
    Vad tycker du om att följa på IG? 
    Om han nu måste göra det, så samma där: sköt det snyggt, diskret.
    Men visst kan jag förstå kvinnor som inte är så förtjusta i det.
    Och följa tjejer på Instagram... Är en sak om man kollar nån gång.
    Nej, inte så bra.
  • Anonym (Norrort)

Jag är en yngre man men jag hoppas jag inte blir en sån patetisk snubbe vid 50 som följer tjejer som nästan skulle kunna vara ens dotter. 
    Jag är väldigt förtjust i en underbar kvinna som är äldre än mig.  
    För mig är denna mogna trygga glada naturligt vackra kvinnan så mycket mer intressant än en ung kvinna/tjej. Hon lever inte för uppmärksamhet på sociala medier vilket gör henne ännu mer intressant för mig. 
    Beklagar att din man beter sig som han gör. Normalisera inte detta. 

• Tukt

Har du gjort en ny tråd nu? Blev den andra anmäld eller?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Norrort) skrev 2022-09-14 21:53:19 följande:

Jag är en yngre man men jag hoppas jag inte blir en sån patetisk snubbe vid 50 som följer tjejer som nästan skulle kunna vara ens dotter. 
    Jag är väldigt förtjust i en underbar kvinna som är äldre än mig.  
    För mig är denna mogna trygga glada naturligt vackra kvinnan så mycket mer intressant än en ung kvinna/tjej. Hon lever inte för uppmärksamhet på sociala medier vilket gör henne ännu mer intressant för mig. 
    Beklagar att din man beter sig som han gör. Normalisera inte detta. 

ooh du låter som en mogen dröm man. ❤️
  • Anonym (Orolig)
    Tukt skrev 2022-09-14 22:08:04 följande:

Har du gjort en ny tråd nu? Blev den andra anmäld eller?

? Nej 
  • Anonym (Norrort)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-09-14 22:15:11 följande:
    ooh du låter som en mogen dröm man. ❤️
    Tack. Jag är inte mogen åldersmässigt men mogen för min ålder. Hoppas jag kan få omfamna min drömkvinna en dag...
Svar på tråden Min 50+ man följer sexiga tjejer på IG