• Anonym (Enimängden)

Är det kört - tom hinnsäck v8

Hej alla!

Jag trodde aldrig jag skulle skriva här men här är jag. Så i torsdags var jag på ett tidigt ultraljud i v. 6+3. Då syntes endast en tom hinnsäckpp 8,9mm (varken gulesäck eller embryo). Mitt hcg var 9000. Igår var jag tillbaka (dvs fyra dagar senare 7+0). Hinnsäcken hade vuxit till 14mm men var fortfarande tom. Nytt hcg togs och ska få resultatet imrogon. Jag hade en ofostriga graviditet bara några månader tidigare och detta är första graviditeten efter detta, därav ultraljudet. Är det kört och det är ofostrigt igen eller finns hopp? Egentligen tror jag innerst inne det är kört men behöver lite stöd.

• Svar på tråden Är det kört - tom hinnsäck v8
  • Anonym (4)

Tyvärr ts. V.8 ska både foster och hjärtljud synas. Såvida du inte räknat ganska gravt fel är det ytterligare en ofostrig graviditet. Eller rättare sagt, det fanns nog ett embryo från början, men det dog och försvann. Hände mig min första graviditet. VUL v.10 syntes ett embryo motsvarande v.7. Veckan efter var det borta.

• Anonym (Enimängden)

Ingen fara, var ju lite vad jag väntat mig men hoppet är det sista som lämnar en. Maximal otur med två ofostriga på rad bara

• Anonym (Enimängden)

Kan säga om någon följer. Mitt hcg hade stigit men bara till 12000. Så på måndag blir det piller för att stöta ut det. Jippie.

• Anonym (4)

Beklagar verkligen! Hoppas du slipper ligga på bb eller förlossningen när du får pillren. Det fick jag göra.

Svar på tråden Är det kört - tom hinnsäck v8