Barn som skrattar åt allt
Med risk för att låta torr och tråkig, men jag har lite svårt att hantera mitt bonusbarn som skrattar åt allt hela tiden. Hon har jättedålig humor.. hon tappar skosnöret, hysteriskt roligt... hon missar cykelstödet med foten, hysteriskt roligt... hon skriver ett O istället för A... hysteriskt roligt.... Det är svårt att hålla fokus på det man ska göra och allt man gör slutar i skrattanfall efter skrattanfall.....I början skrattar jag med lite, även fast det inte ens är kul. Sen kan hon berätta det som var "roligt" 3 gånger till... Och sen är nästa sak kul, typ missar dörrhandtaget... Glömde att gå framåt.... osv.... Den här låga pajashumorn är ju så tråkig..... att låtsasskratta en gång är bara det jobbigt. Men då är det precis som att en port öppnas och så ska tusen nya pajasgrejer skojas om..
Min syster var likadan en period... man ler ju och hoppas att personen ska skärpa sig... men det händer ju inte... Säger jag till henne att bruka lite allvar säger hon att man får skratta och att hon är allvarlig... och så kommer man inte längre i den diskussionen.
Jag skrattar själv mycket, men mer när saker faktiskt är roligt, dvs när någon säger ett skämt. Så vad ska jag göra? Känns taskigt att inte skratta, samtidigt är det inte roligt och jag blir sjukt obekväm och irriterad när hon inre gör det hon ska.. Folk runt tycker ju inte heller att det är roligt....