Anonym (Nja) skrev 2022-09-12 16:29:36 följande:
Tanken är fin men tyvärr låter det som att det ligger för knöligt till. Studenter lär inte vilja bo där, möjligen då någon fattig stackare som inte har råd med mer (student eller inte).
Tanken är ju att tjäna pengar. Inte att syssla med välgörenhet. Okej inser att jag inte kan ha jättehög hyra. Men skulle marknadsvärdet vara för lågt så avstår jag hellre.
Lönnsirap skrev 2022-09-12 16:35:06 följande:
Det är orimligt att anta att det kommer bli en kö av studenter som vill hyra ditt rum, men att tänka att det är helt onödigt att försöka är också dumt.
Sanningen är att studenter inte är en homogen grupp och att det faktiskt förekommer att folk faktiskt vill bo lite lantligt, nära buss. Trots att de inte själva har råd med den form av boende. Vissa har kanske drömt om ett lantligare liv och VILL bo på landet. Då är ju studietiden en period att faktiskt testa.
Nä, inser också att jag inte kommer ha kö.
Ja... Du måste vilja bo på landet för att bo här.
Är lite nyfiken på att prova. Har tre barn. Men tror det är... Typ 13st sovrum jag har. Kunde jag hyra ut något av dessa så vore det ju faktiskt inte helt fel.
Har fiber och ett mycket välfungerande nätverk som sträcker sig över hela gårdscentrum så den biten är inga problem. Enkelt att hitta parkering också.
Det som egentligen hindrat mig är barnen. Vill ju inte ha in någon skum människa som är svår att bli utav med i deras liv.