Vad är hennes avsikt?
Hej,
Blev dumpad av min tjej efter ca två års förhållande, vi har inte bott ihop. Vi har haft det bra men sista året så har det varit en del bråk. Bråk som enligt mig startar med mitt ex osäkerhet och det känns som att saker jag sagt tolkats som att jag kanske inte gillar henne längre.
Visst har känslorna inte bubblat det senaste året så som de gjorde i början av förhållandet men det känns ju rätt naturligt ändå. Men jag älskar henne och har alltid velat vara med henne.
Ingen av oss verkar ju ha varit bra på kommunicera och som jag ser det så har vi missuppfattat varandra, rejält.
Efter ett bråk och en del övervägande så ville hon avsluta relationen. Hon kunde inte få igång gnistan igen sa hon. Vi var enligt henne ute på olika resor i livet.
En sak som störde mig mycket i vårt avslutande samtal var att hon förklarade att jag har betytt otroligt mycket och att jag alltid kommer vara en del av henne. Hon nämnde att hon suttit och kollat bilder på oss dagen innan.
Sen sa hon flera gånger att hon gärna ville hålla kontakten längre fram, att vi skulle ses så hon fick höra hur det gått i mitt liv och hur jag mår. Hon var extremt tydlig med att hon skulle finnas där, när jag än ville ses. Även om det skulle ta ett år.
Min fråga är, varför säger hon så här? Är det bara för att hon själv ska må bättre, att hon ärligt vill veta och bryr sig eller något annat?