• babyba

Ingen sexlust 6 mån efter förlossning

Hej
    Jag och min sambo fick en son för 6 månader sedan.I samband med detta flyttande vi även till en ny lägenhet.

Sedan sonen kom har jag knappt haft lust att pussa min sambo,och när jag väl gör det känns det som att pussa ett syskon.Sexlusten är som bortblåst och jag känner nästan avsmak när jag känner att min sambo blir hård osv.

Vi har haft en del rejäla bråk sedan sonen kom / i samband med att vi flyttat och min sambo har gjort och sagt en del saker jag inte vet om jag kan förlåta(jag har också sagt dumma saker till honom).Min förlossning var även väldigt lång och traumatisk.

Nu är jag rädd att det är detta som förstört mellan oss och att vi bråkat sönder vårat förhållande,och att jag därför tappat lusten.Jag känner inte ens att jag vill försöka få igång lusten genom smek osv?det har vi redan prövat och får motsatt effekt.

Vi har haft sex 1 gång på sex månader och det var när vi varit ifrån varandra 1 vecka.

• Svar på tråden Ingen sexlust 6 mån efter förlossning
  • Anonym (Xxx)

Det finns hopp! Vi kom igång efter typ tio månader. Då ammade jag inte lika mycket och bebisen sov på kvällarna så att man fick lite mer egentid. Försök behärska er så att bråken inte blir för illa och sitt still i båten. Småbarnstiden är ingen bra tid att fatta livsavgörande beslut. 

• babyba
    Anonym (Xxx) skrev 2022-09-11 10:35:24 följande:

Det finns hopp! Vi kom igång efter typ tio månader. Då ammade jag inte lika mycket och bebisen sov på kvällarna så att man fick lite mer egentid. Försök behärska er så att bråken inte blir för illa och sitt still i båten. Småbarnstiden är ingen bra tid att fatta livsavgörande beslut. 

Jag ammar inte men det är alltså för tidigt att dömma ut förhållandet
  • Anonym (F)

Jag har inte fått tillbaka sexlusten alls och det har gått över 2 år sedan förlossningen. Vi har inte legat en enda gång efter att vi fick barn. Maken är naturligtvis riktigt frustrerad vid detta laget.

• Anonym (Xxx)
    babyba skrev 2022-09-11 10:45:29 följande:
    Jag ammar inte men det är alltså för tidigt att dömma ut förhållandet
    Det beror givetvis på vad du menar med bråk. Har han varit fysiskt våldsam mot dig är det såklart en annan sak. Men jag hade väldigt svårt att se mig själv som en person som har sex. Jag var bara mamma. När bebisen blev lite större och jag blev lite mer människa igen så fanns det lite utrymme för att tänka på sex igen och då gällde det såklart att ta vara på det. 
  • babyba
    Anonym (F) skrev 2022-09-11 18:28:40 följande:

Jag har inte fått tillbaka sexlusten alls och det har gått över 2 år sedan förlossningen. Vi har inte legat en enda gång efter att vi fick barn. Maken är naturligtvis riktigt frustrerad vid detta laget.

Bråkar ni eller har ni haft mycket problem? Är det därför sexlusten försvunnit eller vad är din teori varför den är borta ?
Svar på tråden Ingen sexlust 6 mån efter förlossning