• Anonym (Kronan)

Köpa stora balar toapapper eller ej, vad tjänar man på?

Spar man  verkligen pengar på att köpa stora balar av toapper typ eldorado, Ica basic, istället för att köpa bättre papper tex serla?

• Svar på tråden Köpa stora balar toapapper eller ej, vad tjänar man på?
  • Kockobello
    Anonym (Kronan) skrev 2022-09-09 17:56:54 följande:
    Köpa stora balar toapapper eller ej, vad tjänar man på?

Spar man  verkligen pengar på att köpa stora balar av toapper typ eldorado, Ica basic, istället för att köpa bättre papper tex serla?

Titta på jämförpriset.
  • Lönnsirap

Toapapper är mycket en smaksak och hur man använder de olika produkterna. Köper man väldigt billigt papper och tar större mängd, inte känner sig nöjd och inte gillar produkten utan typ "lider" så är det knappast värt det. Tycker man att billiga papper fungerar så är de ju oftast billigare och då är det kanske ingen idé att köpa kvalitet....

Har man en toapappers-slösare hemma väljer man troligen en annan sort än om det bor människor i hushållet som kan hantera dyrare sorter.

Principen gäller ju knappast bara toapapper. Kvalitet är en fråga om både vad som uppskattas och hur man använder olika produkter.

• Anonym (P)

Som Kokobello skriver är det jämförpriset som spelar roll, inte storleken på förpackningen. Sedan kan ju tycke, smak och underlivshälsa göra att man hellre köper något lite dyrare.

• Anonym (Kvalitet)

Toapapper är en sån där grej jag hellre lägger lite pengar på. Billiga sorter får man ju ta långt mer av också så egentligen vette fåglarna om det faktiskt blir billigare. Vi köper Fixa, det rosa. 

• Friger

Köper Serlas balar. Tycker att de räcker hyfsat länge. Brukar köpa på Rusta. Det är billigast där. Går då och då och fyller en kundvagn. Sen har jag för ett halvår/år.

• Guldnovan

Jag kollar på hur många meter det är och väljer en sort med 100 m. och 4 rullar/förpackning. En bal får jag inte plats med nu men köpte det inte förr heller. 

• Anonym (A)
    Friger skrev 2022-09-09 19:26:28 följande:
    Köper Serlas balar. Tycker att de räcker hyfsat länge. Brukar köpa på Rusta. Det är billigast där. Går då och då och fyller en kundvagn. Sen har jag för ett halvår/år.
    Samma här
Svar på tråden Köpa stora balar toapapper eller ej, vad tjänar man på?