• Anonym (Ledsen)

Från bra till katastrof på några minuter

Hej. Jag är gift sedan några år tillbaka. Vi har aldrig grälat ,god ekonomi,barn på var sitt håll,vi skrattar tillsammans och har kul. Men en dag skickade han ett sms att han hittat lägenheter och två dagar senare flyttade han. Jag fick en chock och mår fruktansvärt dåligt efter detta. Han säger enbart att han mår dåligt men inte träffat någon ny. Det tror jag på. Men hur tänker man? Varför utsätter man så många i sin närhet av detta? Jag kan inte finna någon förklaring på detta beteende.han skriver att han vill fortsätta men vara särbo. Jag vet inte om jag vill det,han har svikit mig och sårat mig svårt. 
    Jag har gruvlig ångest och pratar med psykolog som även denne undrar över mannens irrationella beslut.. någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Från bra till katastrof på några minuter
  • Anonym (---)

Har inte varit med om det, men det låter konstigt. Inga varningssignaler, tecken eller sagt nåt förvarnande? Bor hans/dina barn hemma hos er? Jag skulle nog inte lita på honom igen, nej. För vad blir nästa grej han gör från ingenstans? 

• Anonym (A)
    Anonym (---) skrev 2022-09-09 17:13:23 följande:
    Har inte varit med om det, men det låter konstigt. Inga varningssignaler, tecken eller sagt nåt förvarnande? Bor hans/dina barn hemma hos er? Jag skulle nog inte lita på honom igen, nej. För vad blir nästa grej han gör från ingenstans? 
    +1
  • Anonym (Q)

Fy fan vilket sätt och vilken fruktansvärd chock det måste ha varit för dig.

Han säger att han mår dåligt. Jag skulle välja att tro på honom. Utgå från att han mår så pass dåligt att det förklarar det sätt han har uppfört sig på och tillåt dig själv att sörja och gå vidare. Jag hade ställt mig tveksamt till att fortsätta någon form av särboskap då jag inte hade velat vara i en relation med någon som fattade sådana viktiga beslut över huvudet på mig.

Ta hand om dig själv!!

• Fiona M

Får han hjälp för sitt mående?

Ska ni gå vidare tillsammans behöver ni nog prata med en utomstående som kan råda er, men det är ju svårt om han är i pågående kris.
    Kan du få följa med till hans psykolog för att få lite förklaringar? 

Svar på tråden Från bra till katastrof på några minuter