• Anonym (Mollan)

Falsk information

I förra veckan tröttnade jag på en tjej.
    Hon blåser FK på pengar utger sig för att vara ensamstående med barnet. Hon plockar även ut socialbidrag då hon säger att hon är ensamstående. Hon och barnets pappa bor ihop och har gjort de senaste 5-6 åren. Men han står skriven på sina föräldrars hem.
    Hon är för lat för att jobba  hon har aldrig jobbat, aldrig skaffat sig en utbildning inte ens gått klart grundskolan.
    Hon sitter hemma lever gott på sambons lön och dom får ju hyra mm betalt så dom har det bra ställt. Hon är inte på någon hungersnöd heller utan godis läsk chips mm 7 dagar i veckan. 
    Nej jag skäms faan inte att anmäla 

• Svar på tråden Falsk information
  • Anonym (Snyltare)

Klart du ska anmäla. Däremot reagerar jag på att du påstår att hon inte  ens gått ut grundskolan. Vi har ju skolplikt i det här landet. Hur kom hon undan med det- eller rättare sagt hur kom hennes föräldrar undan med det?

• Anonym

Jaha, varsågod då. Ska vi skriva allt vi avser göra här eller?

För övrigt låter ett liv på godis, läsk och chips som hungersnöd för mig.

• Anonym (Mollan)
    Anonym (Snyltare) skrev 2022-09-07 15:10:46 följande:

Klart du ska anmäla. Däremot reagerar jag på att du påstår att hon inte  ens gått ut grundskolan. Vi har ju skolplikt i det här landet. Hur kom hon undan med det- eller rättare sagt hur kom hennes föräldrar undan med det?

Hennes föräldrar fick henne aldrig till skolan hon vägrade. Hon gick ut 7an sen var hon aldrig mer I skolan 100% frånvaro och samtal med skola föräldrar socialen BUP osv
  • Anonym (ei)

Det sistnämnda är väldigt lätt, slutade att gå till skolan i början av 8an och det blev ett samtal. Sedan brydde sej ingen, vet många liknande fall.
  • Anonym (Jag)

Klart du ska anmäla, helt rätt!

• Anonym (qwerty)

Så anmäl. Det är ju dina skattepengar hon lever på.

• AndreaBD

Det finns. Och ofta kunde föräldrarna inte göra något heller. Det handlar då i regel om barn med diagnos, främst autismspektrum. Vi har ju ett antal hemmasittare i Sverige, jag jobbar själv med såna. Vissa är verkligen svåra att få tillbaka till skolan.

Så jag skulle tro att den där mamman kan ha problem att komma in på arbetsmarknaden, eller snarare skulle ha svårt även om hon hade gått klart skolan.
  • Anonym (w)

Så vad blåser hon FK på?

Vill du ha en klapp på axeln medans du delar mer av hennes liv?

• AndreaBD
    Anonym (ei) skrev 2022-09-07 15:38:33 följande:
    Det sistnämnda är väldigt lätt, slutade att gå till skolan i början av 8an och det blev ett samtal. Sedan brydde sej ingen, vet många liknande fall.
    Det kan inte du veta, vad som har gjorts. Det görs inte så att alla runt omkring vet. Och, ja det finns, men då är det ungdomar som mår ganska dåligt psykiskt och om man försöker ta dem till skolan med lite tvång så brukar de bryta ihop helt psykiskt. Så, det är inte så lätt som du tror.
Svar på tråden Falsk information