Min valp får utbrott, hjälp!
Hej! Jag är sedan några veckor tillbaka ägare till en liten valp, han är hur söt som helst, visar kärlek, sover med mig, tittar alltid efter mig osv osv som en valp gör. Jag är ganska noga med min uppfostran med honom redan nu, så vi tränar lydnad osv ofta, men han är ganska envis.
men ibland får han utbrott, han har svårt att förstå när leken är slut, och biter mig tills huden spricker och jag börjar blöda, om jag skriker till eller börjar gråta så fortsätter han ändå bara, han hugger även mot mitt ansikte ibland helt utan förvarning.
jag har testat det mesta, att försöka få honom att bita i leksaker och så vidare, men ingenting funkar. Han blir liksom galen, och låser käkarna i mig och har dragkamp i mina kläder.
det som fick mig att skriva detta inlägg var att han precis visade ett jättekonstigt beteende, som han aldrig har gjort förr. Vi har haft kul ihop hela dagen, och nu när vi kom hem satte jag honom i soffan som vanligt då han brukar vilja somna där vid denna tid. Han verkar nästan rädd för mig trots att jag bara varit som vanligt mot honom, han börjar bita mig som en galning, och jag satte mig tillslut istället brevid soffan för att försöka äta ifred. Han börjar då skälla som en dåre på mig och ser helt vansinnig ut, jag sa ifrån, och försökte lugna honom, han blev bara argare och skällde mer och mer medan han stirrade i mina ögon, det höll på så ett bra tag. Tillslut röt jag ifrån och tog ner honom från soffan, då var han helt plötsligt jättelugn Igen. Efter ett tag tog jag upp honom då jag trodde att han skulle somna, då ser jag i ögonvrån hur han går till attackläge och försöker bita mig igen!
Det är en staffe, om det skulle spela någon roll.
VAD SKA JAG GÖRA!? OCH VARFÖR GÖR HAN SÅ? Det gör sååå ont i mig för jag gör verkligen allt för att han ska må bra, ha kul men ändå lyda mig.