exandthecity skrev 2022-09-07 10:25:01 följande:
Om jag ska översätta din beskrivning till klartext:
Lätt autistisk (briljerar i frågesport) sparris som vid 32 inte lyckats få ett jobb så han får livnära sej på bidrag (studiemedel) och att bli bjuden på saker av kvinnor.
Förmodligen är de flesta på denna utbildning tjejer och yngre killar. I just DET sammanhanget är det några (looser-?) tjejer som ser honom som spännande och då skapas ett flockbeteende som du råkat bli meddragen i, men i en mer blandad kontext är han antagligen en nobody fast du är just nu i nyförälskelsefasen där du inte ser det.
Jag gissar att nästa steg är att han kommer att be dej bli delägare (läs försörjare) i ett mikrobryggeri eller liknande.
Klart att han inte har autism, annars hade jag stött bort honom of course, sånt som kvinnor alltid gör när det är lite fel på mannen. Jag är istället tokig i honom. Vad lite du vet om människor som inte kan dra rätt slutsatser ang. mänskliga relationer.
Nej, i YH-klassen finns alla möjliga åldrar på människor, den yngsta är 23 år, och den äldsta är i medelålder och ägnar sig åt personlig utveckling. Utbildningen till läkemedelstekniker är intensiv och det är mycket kemi som man läser. Så då vet du det.
Vem har sagt att han aldrig jobbat tidigare innan utbildningen? Varför drar man en sån lustig slutsats efter vad jag skrivit? Klart att han har jobbat, och nej, han är ingen loser om han vill utbilda sig vidare och få ett större intellekt, tvärtom, det är såna människor som är vinnare. Det är bättre att ha en större hjärna än ett större kapital.
Jag behöver en ung, intelligent, ATTRAKTIV man som honom i nuläget, som knyter ordentliga band till andra människor och som är social. Hellre detta än att invänta en gammal gubbe som är ledig, inte är åtråvärd, är osocial och kort, (och som betalar restaurang-besöken åtminstone?) och som får mig att sakta dö inombords p.g.a. att det saknas attraktion. En gubbe som tror att sex är penetration under 15 sekunder tills han kommit (värsta sex genom tiderna och kvinnorna vill bli otrogna då). Jag vet vad jag behöver....