Enskild firma. Faktura utifrån månadslön?
Hur ska jag räkna ut det belopp som jag ska fakturera kunden med?
Min kund vill att jag ska fakturera med ett belopp motsvarande en månadslön på 38 000 kr. Hur hade ni lagt upp fakturan?
Hur ska jag räkna ut det belopp som jag ska fakturera kunden med?
Min kund vill att jag ska fakturera med ett belopp motsvarande en månadslön på 38 000 kr. Hur hade ni lagt upp fakturan?
Vad avser fakturan? En tjänst? Varor?
Jag undrar detsamma.
Annars kan du ju lägga på 50-60% om du ska ta höjd för dina egenavgifter, pensionsavsättning mm.
Hur stort är uppdraget?
Det gäller endast tjänster. Men ni skulle räkna på månadslön + egenavgifter etc
Det är bara för ett par månader
Det gäller endast tjänster. Men ni skulle räkna på månadslön + egenavgifter etc
Min redovisningsfirma räknade ut att kostnaden för företaget att ha en anställd var lönen x 1,52 exklusive tjänstepension. Det var några år sedan.
I beloppet ingår då semesterersättning och skatter. Lönen ska den anställde sedan skatta på. Så när du räknar på lön är det ju inte 38.000:- i handen. Får inte staten mer än hälften så är något fel. Staten delar aldrig lika. :P
Så har du en lön på 38.000:- så blir det 38.000 * 1,52 = 57.760:-
Sen plus tjänstepension: 4.000 * 1,12 (skatt) = 4.480:-
Summa: 62.240:- + Moms
Nu gäller det här för Aktiebolag, viktigt att påpeka. Jag bara gissar att storheten är ungefär densamma för enskild firma.
Här får du alla svar du behöver: nytt.com/foretagare/raknare-for-foretagare/hur-mycket-ska-jag-fakturera/
Jag förmodar att ni kommer att göra ett skriftligt avtal? Så prata med din kund och kom överens och utforma sedan avtalet efter det.
Jag förmodar att ni kommer att göra ett skriftligt avtal? Så prata med din kund och kom överens och utforma sedan avtalet efter det.