Singel, sex, egentid, leva utanför parnormen - hur funderar ni?
Jag är snart 45 och har aldrig längtat efter barn eller familjeliv. Älskar min frihet - att få bestämma över mig själv och min tid, få lägga upp semestrar och helger som jag vill utan att någon blir sur för att jag inte följer med och hälsar på folk jag inte själv har valt att umgås med osv. Satsar inte på karriären eller resor utan prioriterar mer att få leva så stressfritt som möjligt men ändå göra roliga saker, ha tid för gamla och nya vänner, satsa på träning och att lära mig nya saker. Träffar ofta vänner och har många genuina relationer.
Oftast är det väldigt skönt att leva så, men det jobbiga är att känna så tydligt att man lever utanför normen. 90 procent av vänner och kollegor säger "vi" hela tiden och refererar förstås till sin partner/familjen medan jag gör olika saker med olika personer och uppskattar variationen. Har varit kär många gånger, levt i flera längre relationer både som särbo och sambo. I bästa fall har de blivit tråkiga och vi har varit för olika, flera gånger har den andre visat riktigt dåliga sidor och gjort mig väldigt besviken. Skulle vilja ha en särbo nu, någon som vill satsa fullt ut känslomässigt men respekterar mitt behov av egentid och att få tid för vänner. Borde inte vara omöjligt... eller? Samtidigt vill jag ju ge och få trygghet och omtanke och känna att vi ställer upp för varann.
Folk omkring mig lever antigen famijlelivet fullt ut eller så verkar de förlikat sig med tanken p att vara ensamma. Jag har Tinder och tänker att det någon gång dyker upp någon som passar mig om jag inte ger upp, men vill inte låta dejtandet ta fokus från resten av livet. Går på dejter som känns lovande. Har en yngre kk som jag träffar ibland, för att jag inte vill vara utan sex och närhet och bekfräftelse. Livet är för kort för att inte njuta av det.
Någon som känner sigen sig eller tänker lika/olika?