• Anonym (??)

Socialsekreterare från annan kommun....

Såg precis att en socialsekreterare från annan kommun besökt min profil på linkedin. Blev riktigt illa till mods. Varför skulle en socialsekreterare gå in på min profil liksom? Personen i fråga har bara enstaka kontakter och verkar inte så aktiv där, så det känns märkligt. Jag har inget knas i familjelivet med barnen men man undrar ju ändå. Tänk om någon anmält något för att jäklas...? (har dock inga fiender heller).

Personen jobbar på socialstyrelsen i södra sverige medan vi bor i mellersta sverige.

Vad tror ni? Ska man vara orolig?

• Svar på tråden Socialsekreterare från annan kommun....
  • Anonym (Konspirationsteori)

Bara att fly landet, du är just nu 48 timmar från LVU.

Eller så är det bara någon som sökt efter en gammal skolkompis med ditt namn, eller har klicka fel, eller är nyfiken på din arbetsgivare, eller kollat vem som gillat ett inlägg.

Nu har du säker bra förklaringar varför det inte kan vara något av ovanstående alternativa  förklaring så det är LVU inom 48 timmar som gäller.

• Anonym (Fia)

Det verkar jättekonstigt att en socialsekreterare skulle gå in och kolla LinkedIn med sin personliga inloggning när hon är i tjänst.

Jag tror mer på att hon googlat en gammal klasskompis eller liknande.

• Anonym (lll)

Men personen kanske bara var runt på linkedin, jag tittar ibland, men om nån skulle reagera för att det står vilket yrke jag har , så nog kan man väl inte vara? 

• Anonym (Krnf)

Varför skulle det vara konstigt på något sätt? Det är en människa det med som säkert bara suttit och kollat runt på den där sidan. Spela roll. 

• Anonym (??)
    Gaskarl skrev 2022-08-30 11:50:37 följande:

Ring och fråga, tror ingen på FL vet heller.

Vem ska jag ringa menar du?
  • Anonym (Konspirationsteori)
    Anonym (??) skrev 2022-08-30 12:01:15 följande:
    Nej!! Ring absolut inte. Då vet de att du vet och slår till direkt!

Eller så vara ignorera och ha en bra dag med familjen istället 
  • Anonym (hon)
    Anonym (??) skrev 2022-08-30 09:30:05 följande:
    Socialsekreterare från annan kommun....

Såg precis att en socialsekreterare från annan kommun besökt min profil på linkedin. Blev riktigt illa till mods. Varför skulle en socialsekreterare gå in på min profil liksom? Personen i fråga har bara enstaka kontakter och verkar inte så aktiv där, så det känns märkligt. Jag har inget knas i familjelivet med barnen men man undrar ju ändå. Tänk om någon anmält något för att jäklas...? (har dock inga fiender heller).

Personen jobbar på socialstyrelsen i södra sverige medan vi bor i mellersta sverige.

Vad tror ni? Ska man vara orolig?

Hon kollar runt efter barn som hon kan tvångsomhänderta utan någon som helst anledning. Det är så socialsekreterare som arbetar på socialstyrelsen (!) gör. Och sen tar de barn från oskyldiga föräldrar och adopterar bort dem till främmande länder - eller nej, det var ju Chile, Kina, Korea, Indien, och barnen adopterades till Sverige, ja....

Såklart du ska vara orolig, de är ute efter dina barn! Göm dig, gå under jorden!
  • Gaskarl
    Anonym (??) skrev 2022-08-30 12:01:15 följande:
    Socialsekreteraren som var inne och kollade, eller det kontoret..
  • Anonym (Krnf)

Om du är så rädd så börjar man undra lite om varför du ens funderar på det där viset. Skumt 

• Anonym (Krnf)
    Gaskarl skrev 2022-08-30 12:17:08 följande:
    Socialsekreteraren som var inne och kollade, eller det kontoret..
    Ja, gör det! 
  • Anonym (Annica)

Hon har väl bara letat efter någon gammal klasskompis eller kollega! 
    Gör inte bort dig genom att ringa till hennes jobb! (Hoppas du förstår att många i tråden driver med dig...)

• Anonym (Socialsekreterare)

1. Jobbar hon på Socialstyrelsen så är hon förmodligen inte socialskreterare just nu. Det är en förvaltningsmyndighet under Socialdepartementet och de har inget med individuella orosanmälningar att göra.

2. En socialsekreterare jobbar med anmälningar rörande de barn som bor/folkbokförda i den kommun som hen jobbar i. Om det har kommit in en anmälan kring era barn så är det knappast hon som jobbar med den. 
    Väldigt svårt att se i vilket syfte som en utredande socialsekreterare skulle kolla din linkedin som en del i förhandsbedömningen.

Du behöver inte oroa dig

• Anonym (Socialsekreterare)

1. Jobbar hon på Socialstyrelsen så är hon förmodligen inte socialskreterare just nu. Det är en förvaltningsmyndighet under Socialdepartementet och de har inget med individuella orosanmälningar att göra.

2. En socialsekreterare jobbar med anmälningar rörande de barn som bor/folkbokförda i den kommun som hen jobbar i. Om det har kommit in en anmälan kring era barn så är det knappast hon som jobbar med den. 
    Väldigt svårt att se i vilket syfte som en utredande socialsekreterare skulle kolla din linkedin som en del i förhandsbedömningen.

Du behöver inte oroa dig

Svar på tråden Socialsekreterare från annan kommun....