Anonym (Ledsen) skrev 2022-08-29 01:12:20 följande:
Jag förstår dig precis. Men kan inte föreställa mig det efter elva hela år. Det låter jättehemskt. Hur gjorde du för att bygga upp dig själv igen och må bättre?
Jag har börjat göra sånt som jag var intresserad av innan jag träffade honom men som fallit bort då han inte haft samma intressen. Mycket som är kreativt som jag inte riktigt fick ro till i relationen då han var mer extrovert än mig och hellre ville ha ett stort umgänge hemma hela tiden hellre än att sitta och pyssla med något och ta det lugnt. Jag har börjat resa lite mer, träna mer och använda parfymerna och hårstilarna han inte tyckte om. Har i efterhand insett att det var mycket med mig han inte gillade som jag anpassade mig lite omedvetet till, nu är jag bara mig själv och tycker därmed mer om mig själv.
Första tiden handlade mer om att överleva. Jag kände mig så värdelös då, men tiden som går gör det faktiskt lättare även om det låter för enkelt. Jag påminde mig själv ofta om hans negativa sidor och om varför han inte var bra för mig.
Jag har inte kunnat börja dejta eller så än, känner mig inte alls redo för nya relationer, och har en tendens att behöva vara kär för att ha sex med någon också (tyvärr säger jag nästan, för det kanske hade varit en bra sak annars)
I början kände jag nästan ett behov av att duga för andra (bättre) män och tävla med honom, han har träffat jättemånga tjejer sedan vårt avslut, kortare relationer på max 3 månader typ. Jag har med tid lärt mig att sluta ta reda på sånt och att bry mig.