• Anonym (Orolig)

Sex precis vid ägglossning

Ni som enbart haft sex vid ägglossning (inte några dagar före) va har ni fått för kön på era barn? 

• Svar på tråden Sex precis vid ägglossning
  • Anonym (Skärp dig!)

En mycket intressantare fråga är varför du har signatur ?Orolig?. Rimligtvis borde du vara fullt beredd på barn av bägge kön om du har oskyddat sex? Vad är du orolig för? Att få ?fel? kön? Då borde du värdera om beslutet att skaffa barn.. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Skärp dig!) skrev 2022-08-27 21:13:48 följande:

En mycket intressantare fråga är varför du har signatur ?Orolig?. Rimligtvis borde du vara fullt beredd på barn av bägge kön om du har oskyddat sex? Vad är du orolig för? Att få ?fel? kön? Då borde du värdera om beslutet att skaffa barn.. 

Jag vill inte ha ett visst kön utan jag vill bara veta va det är för någon och va vi kan döpa barnet till? 
  • Anonym (Omöjligt)

Det är omöjligt att veta vad det blir för kön. Finns inget som helst sätt att påverka. 

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-08-27 21:17:23 följande:
    Jag vill inte ha ett visst kön utan jag vill bara veta va det är för någon och va vi kan döpa barnet till? 
    Många har väntat tills barnet föds och man ser vad det blev. Jättemånga faktiskt. 
  • callmepreggoornot
    hahahaha vavavavaaaa?
  • Anonym (Antingen eller)
    Jag vill inte ha ett visst kön utan jag vill bara veta va det är för någon och va vi kan döpa barnet till 
    Man kan fundera ut både pojknamn och flicknamn långt i förväg och sen när man väl fått barn kallar man barnet nåt av dom namnen. Eller nåt helt annat om man ändrar sig.
  • Anonym (Skärp dig!)
    Det förklarar fortfarande inte ditt val av signatur. Vad är du orolig för?
  • Anonym (snus)

Det är bara marginell skillnad mellan vilket kön ivf/inseminering leder till. En liten, liten ökad sannolikhet att få en pojke i dessa fall. 

Nyare forskning säger också att ägget kan föredra spermier av ett visst kön och inte bara ligger passivt och väntar på "den som hinner fram först". 

Svar på tråden Sex precis vid ägglossning