• Anonym (Mannen)

Festkväll, sova borta, ok?

Jag undrar lite hur andra ser på en sak. 

Om er partner är ute och festar med en kompis sen drar på efterfest hos en snubbe de träffat när de var ute. Sen sover över där och först kommer hem på morgonen. Hur hade ni reagerat?

Min fru gjorde detta för några år sedan. Jag som litar på min fru tog det som en festkväll som blev sen. Inget mer med det. Man måste kunna lita på varandra och blir det sent ska det vara okej. Men jag tror att om rollerna varit omvända så hade det nog lett till mer frågor eftersom jag är en man. Skulle aldrig vara otrogen men män generellt styrs inte av hjärnan. Så jag hade nog ändå blivit mer utfrågad. 

Har börjat tänka mycket på detta på senare tid av olika anledningar. Undrar därför mest hur andra hade reagerat eller agerat. 

• Svar på tråden Festkväll, sova borta, ok?
  • Jemp

Sova borta efter festkväll är helt ok (sålänge jag får veta det). 

Att dra hem till en okänd (?) kille och sova låter skumt. 

• Anonym (Jury)

Efterfest hos någon random snubbe med övernattning!?  Aldrig i livet

• Anonym (Polaren Per)

Äääeeehhh...Jag vettefan...

Jag hade inte varit bekväm med det. Ser liksom inte hur det kan vara av intresse för tjejen att sova borta hos en annan grabb, även om det så är på soffan med eller utan väninnan..

Red flag deluxe! 

• Anonym (FYI)

Aldrig i livet. Skulle kännas jävligt skumt.
    Varför? Ta dig hem, taxi kör hela dygnet.

• Tow2Mater

Nej, inte okey. Hade varit en sak om det sovs över hos kompisen för att det råkade bli väldigt sent, men hos en främmande person sådär, nej. Det låter som dåligt omdöme, vilket kanske kan förväntas av en 18-årig singel, men inte av en gift make/maka.

• Anonym (K)

Min man sover ofta borta efter en utekväll, inget jag bryr mig om. 

• Anonym (ööö)

Eftersom ingen av oss gör så, så hade det så klart varit rätt märkligt om maken plötsligt stannade nånstans över natt där det inte var planerat innan. Det hade varit "out of character" så att säga, och jag hade verkligen undrat varför han inte bara kunde ta sig hem. 

• Kockobello

Nej, det låter inte ok.

• Anonym (M)

Varför har du lagt tråden i otrohet?

• Anonym (Ung?)

Är din fru väldigt ung? Det låter som något man skulle kunna göra när man är 20-25. Är man lite äldre så känns det mer udda.

• Anonym (S)
    Anonym (K) skrev 2022-08-27 07:37:55 följande:

Hos okända kvinnor?
  • Anonym (Kvinna 39)

Nej, det är inte ok att sova över hos okända personer om man är i en relation, kön beror så klart på vad personen är attraherad av.

• Anonym (R)

Klart det kan vara okej att sova över någonstans efter en festkväll om man är långt hemifrån, kollektivtrafiken slutat gå och du bor en bit bort så att taxi skulle bli snordyrt. Men då ska det vara hos vänner eller bekanta.

Men det är rätt dumt att som kvinna sätta sig i situationen att sova hos en okänd snubbe. Kanske om det finns mer folk där som sover kvar att det skulle kännas okej. Inte pga risken för otrohet utan för att det finns risk för att bli våldtagen osv.

Håller med de tidigare som skrivit att detta är något som inte förekommer så ofta när man är 30+, har seriöst förhållande och familj hemma. 

Vad menar Ts med att "män styrs inte av hjärnan"? Menar du att det är kuken som styr män?

• Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2022-08-27 14:35:58 följande:
    Hos okända kvinnor?
    Hos vänner. 
  • Anonym (S)
    Anonym (K) skrev 2022-08-27 15:26:11 följande:
    Hos vänner. 
    Ok, OT. Inte det TS pratar om. 
  • Tukt

Tänker att vissa beteenden sällan är ensamma. Är man exempelvis respektlös i ett fall, är man det ofta i fler.
    Finns det något mönster där TS? 
    Ofta kanske man inte ser det, för ens det blir mer extremt, men det finns ofta där.

• Anonym (sådär)
    Anonym (K) skrev 2022-08-27 07:37:55 följande:

Fast det väl kanske inte sovandet i sig som är det konstiga utan VEM man sover hos?

Sover din man borta hos kompisar eller hos vilken random kvinna som helst som han träffar ute?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Mannen) skrev 2022-08-26 21:04:55 följande:
    Festkväll, sova borta, ok?

Jag undrar lite hur andra ser på en sak. 

Om er partner är ute och festar med en kompis sen drar på efterfest hos en snubbe de träffat när de var ute. Sen sover över där och först kommer hem på morgonen. Hur hade ni reagerat?

Min fru gjorde detta för några år sedan. Jag som litar på min fru tog det som en festkväll som blev sen. Inget mer med det. Man måste kunna lita på varandra och blir det sent ska det vara okej. Men jag tror att om rollerna varit omvända så hade det nog lett till mer frågor eftersom jag är en man. Skulle aldrig vara otrogen men män generellt styrs inte av hjärnan. Så jag hade nog ändå blivit mer utfrågad. 

Har börjat tänka mycket på detta på senare tid av olika anledningar. Undrar därför mest hur andra hade reagerat eller agerat. 

Man måste kunna lita på varandra INOM RIMLIGA GRÄNSER.
    Att lita blint på varandra oavsett hur korkat och konstigt ens partner beter sig är inte friskt på något sätt utan snarare väldigt naivt och ett sätt att förtränga saker vilket ofta kommer tillbaka och spökar senare vilket det verkar ha gjort nu. NEJ det är absolut inte ok att göra så.

Du sätter själv ribban för olikheterna i vad som är acceptabelt beroende på vilket kön man har genom att acceptera saker från din fru som du vet att hon själv aldrig skulle acceptera från dig.
Svar på tråden Festkväll, sova borta, ok?