Eftersom jag tycker A och O i ett förhållande är att man stöttar varandra och pratar om saker .... men blir nedstängd med att "Nu får du ge dig" ..Jag blir osäker på henne men försöker kanske släppa det, men det är ju svårt när det är ens grej man tror på. Utan kommunikation i ett förhållande så är det dödsdömt tror jag.
Vi har pratat om att flytta ihop ett tag dels för att vi vill och dels för att det bäbis Plötsligt säger hon att det är fel på det ställe vi ska bo på, det är till och med fel på gatan. Allt är fel, till och med är det fel på min hund liksom :D
Nå väl, saker ändras efter vår senaste träff. Jag och min son åkte till henne och tog en kaffe. Hon satt sig i andra sidan soffan och verkade väldigt kall. Jag har frågat flera gånger varför vi inte träffas mer hos henne, då har hon svarat att det bara är att komma, när jag frågat om vi ska träffas i helgen hos henne så har det blivit "nä, jag mår illa springer mellan sängen och toa) Hon har haft det superjobbigt med graviditetsillamående och trötthet. Därför har jag viljat checka av med henne liksom innan jag åker så att hon orkar liksom ......
I måndags var vi på ultraljud, meningen var väl att vi skulle åka tillsammans men av någon anledning verkade hon ändrat sig på det också. Hon väntar inte ens i lobbyn på att vi ska gå ihop, även om vi var tidiga båda 2 ..
På väg hem säger jag väl något i stil med "Jag känner att det är kallt mellan oss" eller något och då bryter hela helvetet lös... hon säger att hon vill vara "kompis så länge" och så vidare .. hon skäller och gapar på mig, kallar mig könsord och allt möjligt, men så mitt i allt detta säger hon "mina syskon har min sann fått skälla på sina partners då får jag det också" och efter det "jag hoppas det här lugnar sig snart" (hormoner?) Bland det sista vi sa till varandra innan hon åkte var att hon kanske inte är rätt för mig ...
När hon släppt av mig går jag in och tar en kaffe, jag hatar att skiljas åt arga på varandra så jag skriver "jag älskar dig" och direkt skriver hon tillbaka Jag älskar dig också"
Dagen efter pratar vi lite via messenger, hon är ganska kort i svaren men ändå svarar. Jag skriver att jag saknar henne och sen är det tyst precis lika tyst som det var hela förra helgen 3 dagar utan ett pip. Nu har det gått 3 igen .....
Dessutom har on "dolt" på facebook att vi är förlovade, men uppdateringen att vi är i ett förhållande ligger fortfarande uppe....
Jag förstår verkligen inte eftersom jag trodde att vi gjorde slut i bilen på väg hem, hon sa ju till och med "jag kanske inte är rätt för dig", och jag flippade ur och kastade förlovningsringen i baksätet (hon hade inte på sig sin)
Vad händer, kan man vara "kompis" med någon man fortfarande är så nyförälskad/älskar och dessutom väntar barn? Jag vet den gamla klyschan "Älskar du henne så väntar du" typ ... men jag är fan inte 14 längre liksom, ska man bygga ett förhållande tillsammans så kan man väl i alla fall skicka ett litet meddelande då och då ? Speciellt när det knakar i känslor och hormoner ? Är det verkligen för mycket att begära ?