Tänk om det fanns myndigheter som gör allt för den som efterfrågar stöd?
Vi vet hur fyrkantiga myndigheterna är idag, vissa av oss får aldrig rätt hjälp eller stöd, men tänk om det fanns kommuner där ute som lyckats anställa en så begåvad personal att dom verkligen skulle göra allt för att man själv ska få en stabil och stadig grund att stå på.
Att ha en handläggare som ser individen främst och inte bara skyller på regler och principer eller hänvisar till en lång rad insatser....utan fokuserar på att hjälpa den utsatte.
En sån kommun skulle jag finna, det handlar om att ha ett bra boende och få ett väl anpassat stöd med full självbestämmanderätt och där myndigheterna ställer sig bakom ens önskemål så långt det vore möjligt.
Att ha boendestöd t.ex. alternativt ha en egen lägenhet i ett trapphusboende där det finns personal som kan göra hembesök ofta och regelbundet utan att behöva förflytta sig genom halva stan.
Ja jag kom på jag ska stätta förfrågan, kanske finns nån människa där ute som är mer human än genomsnittet och som vill ge individen en chans hellre än att placera individen i fack.