• Anonym (Frögurkan)

Graviditet och ägglossning

Hej,
    Hade sex i söndags med min man och idag fick jag positivt på ÄL-sticka. Vad är oddsen för graviditet? Är risken stor eller relativt liten med tanke på att det var i söndags? 

Har med tidigare 3 barn plussat vid samtliga tillfällen när vi prickat ÄL och de dagarna omkring ÄL.

• Svar på tråden Graviditet och ägglossning
  • Anonym (bn)
    Anonym (Frögurkan) skrev 2022-08-23 17:15:05 följande:
    Graviditet och ägglossning

Hej,
    Hade sex i söndags med min man och idag fick jag positivt på ÄL-sticka. Vad är oddsen för graviditet? Är risken stor eller relativt liten med tanke på att det var i söndags? 

Har med tidigare 3 barn plussat vid samtliga tillfällen när vi prickat ÄL och de dagarna omkring ÄL.

Det beror väl på en rad olika faktorer. Störst chans är det väl om man har just 2 dagar innan så ni lyckades pricka in det rätt bra :)
  • Anonym (Frögurkan)
    Anonym (bn) skrev 2022-08-23 17:47:39 följande:
    Det beror väl på en rad olika faktorer. Störst chans är det väl om man har just 2 dagar innan så ni lyckades pricka in det rätt bra :)
    Jo, jag förstår ju att många faktorer spelar in :) Men hur är det när man gör ett ÄL-test, är det inte då att man kommer ha ÄL inom 24-38 timmar eller nått sånt? Så i praktiken bör det innebära att det var minst 3 dagar innan ÄL då? 
  • Anonym (bn)
    Anonym (Frögurkan) skrev 2022-08-23 18:01:08 följande:
    Jo, jag förstår ju att många faktorer spelar in :) Men hur är det när man gör ett ÄL-test, är det inte då att man kommer ha ÄL inom 24-38 timmar eller nått sånt? Så i praktiken bör det innebära att det var minst 3 dagar innan ÄL då? 
    Jo. Jag googlade precis och det står olika på olika sidor förvirrande nog.. Allt från 12-38..Kan nog variera. Innan Äl och på själva dagen är ialf störst chans. Supersvårt det där. Du kan även få positivt men kroppen får inte Äl ändå av någon anledning utan ägglossar senare..

Vi försöker också bli gravida :)
  • Anonym (M)

Blev oplanerat gravid med min lilla fyra, hade avbrutet sex 3 dagar innan trolig äl då. Så allt verkar möjligt ;) 

• Anonym (Frögurkan)
    Anonym (bn) skrev 2022-08-23 18:18:16 följande:
    Jo. Jag googlade precis och det står olika på olika sidor förvirrande nog.. Allt från 12-38..Kan nog variera. Innan Äl och på själva dagen är ialf störst chans. Supersvårt det där. Du kan även få positivt men kroppen får inte Äl ändå av någon anledning utan ägglossar senare..

Vi försöker också bli gravida :)
    Svårt att veta då, hur rätt/fel man var i tid då >.<

Hoppas ni lyckas bli gravida snart ????. För oss skulle det här bli en ganska oplanerad graviditet, men vi vet ju hur barn blir till så har ju oss själva att skylla i sådana fall ????
  • Anonym (Frögurkan)
    Anonym (M) skrev 2022-08-23 19:06:42 följande:

Blev oplanerat gravid med min lilla fyra, hade avbrutet sex 3 dagar innan trolig äl då. Så allt verkar möjligt ;) 

Ja det verkar så, skulle vara lite samma sak här isf... oplanerat och med samma typ av metod. Börjar känna mig lite skum i kroppen, främst magen, men gissar på att det främst är hjärnan som spelar en ett spratt Drömmer
  • Anonym (M)
    Anonym (Frögurkan) skrev 2022-08-24 09:14:08 följande:
    Ja det verkar så, skulle vara lite samma sak här isf... oplanerat och med samma typ av metod. Börjar känna mig lite skum i kroppen, främst magen, men gissar på att det främst är hjärnan som spelar en ett spratt  // Drömmer

Ja, kan ju ärligt säga att jag inte alls trodde jag var gravid trots symtomen och utebliven mens. Jag trodde istället jag hade börjat komma i klimakteriet (33,5 år) eller att min kropp hade blivit helt knäpp. Testade inte förens 1,5 vecka över bim och då mest för att jag ändå skulle få den frågan om jag sökte för det. ;) Nu är Lilltjejen snart 6 månader. 

• Anonym (Frögurkan)
    Anonym (M) skrev 2022-08-24 11:14:37 följande:

Ja, kan ju ärligt säga att jag inte alls trodde jag var gravid trots symtomen och utebliven mens. Jag trodde istället jag hade börjat komma i klimakteriet (33,5 år) eller att min kropp hade blivit helt knäpp. Testade inte förens 1,5 vecka över bim och då mest för att jag ändå skulle få den frågan om jag sökte för det. ;) Nu är Lilltjejen snart 6 månader. 

Så kan det gå när inte haspen är på :D grattis till lilltjejen! 

Vet du, eller om någon annan vet, om flytningar förändras vid ÄL om man blivit gravid? Jag brukar ofta ha distinkta ÄL-flytningar. Ursäkta infon ;)
  • Anonym (M)
    Anonym (Frögurkan) skrev 2022-08-24 17:45:10 följande:
    Så kan det gå när inte haspen är på :D grattis till lilltjejen! 

Vet du, eller om någon annan vet, om flytningar förändras vid ÄL om man blivit gravid? Jag brukar ofta ha distinkta ÄL-flytningar. Ursäkta infon ;)

Tack! 

Det vet jag faktiskt inte. Tänker att äl-flytningen borde vara som vanligt men att de sedan kan förändras mer mot bim. Men kanske va så du tänkte :) 

Svar på tråden Graviditet och ägglossning