Hon har trust issues - vad gör jag?
Hej, kort och gott så har jag börjat träffa en tjej, vi har det supermysigt och har jättebra sex. Hon verkar tycka om mig, det märks iallafall hur hon är när vi väl syns. Jag tycker om henne jättemycket.
Vi har redan tidigt varit öppna mot varandra och hon har berättat att hennes ex ofta ljög, och efter en 2 års relation kom det fram att han tidigt varit otrogen och låtsats som ingenting. Hon har nu, efter 1.5 år, trots terapi osv, väldigt svårt att lita på nya människor, vilket gör att hon vissa dagar när vi smsar kan vara ganska off och må dåligt, även av andra anledningar, men när vi väl ses verkar hon må bra, förutom att hon ibland vill ha lite space och inte alltid mysa, även fast det är mer sällan (vilket jag självklart ger henne när det behövs)
Dock känner jag någonstans mitt i allt detta, att det är svårt för mig att hantera, jag har ont i magen ofta när jag tänker på henne, även fast det känns så bra när vi ses, det känns som hon vissa dagar är någon annan och vissa dagar är hon världens bästa. Jag är mycket för att visa mina känslor men känner lite att jag kommer skrämma bort henne om jag ger för mycket komplimanger osv. Hur får man någon att börja lita på en, är det bara att ge det tid eller kan man göra något speciellt? Hur ska jag må bra av denna situation, för jag tror inte jag mår bättre av att lämna henne...