• Majonnäs

Hur länge testade ni positivt efter mf ?

Genomgick en abort för snart 4 veckor sedan i v 15 på sjukhus då bebisen varit död sen v 9 men livmoder och moderkakan va i v 15. 

Det gjorde ett vul för att kolla rester då jag blödde mycket men det var så lite så behövdes ingen skrapning. Skulle göra ett graviditetstest efter två veckor som jag fått av dom, det var positivt men svagare. Skulle ta nytt två veckor igen och tog ett igår kväll som jag köpt på apoteket. Det var starkt positivt. Blir så trött....blöder ingenting längre eller har andra känningar. Har till på köpet ägglossningsflytningar. De ska ringa upp mig imorgon så får ta upp det men är nyfiken hur länge andra fått positivt?

• Svar på tråden Hur länge testade ni positivt efter mf ?
  • Anonym (Amanda)

Jag har precis plussat. Blev gravid I vintras och fick ett MA i vecka 8, fanns inget foster i hinnsäcken så det blev först en behandling cytotec och sen en skrapning. Fick mens ungefär en månad efteråt och började försöka direkt. Jag hann ha två mensar innan plusset denna gång men vågar inte ha några förväntningar ännu. 

• Anonym (Amanda)
    Anonym (Amanda) skrev 2022-08-23 11:00:01 följande:

Jag har precis plussat. Blev gravid I vintras och fick ett MA i vecka 8, fanns inget foster i hinnsäcken så det blev först en behandling cytotec och sen en skrapning. Fick mens ungefär en månad efteråt och började försöka direkt. Jag hann ha två mensar innan plusset denna gång men vågar inte ha några förväntningar ännu. 

Glömde svara på din fråga (ville först ge lite hopp att det kan gå fort tills man är gravid igen om man vill :) ). Jag testade positivt tills ca 2 efter skrapningen. 
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Amanda) skrev 2022-08-23 11:01:42 följande:
    Glömde svara på din fråga (ville först ge lite hopp att det kan gå fort tills man är gravid igen om man vill :) ). Jag testade positivt tills ca 2 efter skrapningen. 
    2 veckor efter skulle det stå? går inte bra just nu med tekniken?
  • LFF
    Majonnäs skrev 2022-08-23 10:41:35 följande:
    Hur länge testade ni positivt efter mf ?

Genomgick en abort för snart 4 veckor sedan i v 15 på sjukhus då bebisen varit död sen v 9 men livmoder och moderkakan va i v 15. 

Det gjorde ett vul för att kolla rester då jag blödde mycket men det var så lite så behövdes ingen skrapning. Skulle göra ett graviditetstest efter två veckor som jag fått av dom, det var positivt men svagare. Skulle ta nytt två veckor igen och tog ett igår kväll som jag köpt på apoteket. Det var starkt positivt. Blir så trött....blöder ingenting längre eller har andra känningar. Har till på köpet ägglossningsflytningar. De ska ringa upp mig imorgon så får ta upp det men är nyfiken hur länge andra fått positivt?

Vid ena missfallet fick jag gå och lämna blodprover efteråt och jag gick väl 4-5 gånger (en gång i veckan lämnade jag prov) om jag minns rätt innan HcG-värdet låg nere på noll. Testade aldrig med graviditetstest. 

Men om ditt senaste test visar starkare än det innan så är det inte helt osannolikt att du är gravid igen om ni haft sex. 
  • Majonnäs

Tack för era svar! Nja hade sex först i helgen och igår så testen kan inte tyda på ny gravidite tyvärr, än Flört Grattis Anonym (Amanda) till ny graviditet ! Vad kul , önskar all lycka till!

• Majonnäs

Fick en tid imorgon för vul, hoppa verkligen inte det är några rester kvar som behövs åtgärdas. Blödde massor av cytotecen och fick lågt blodtryck pga det.

Svar på tråden Hur länge testade ni positivt efter mf ?